A negyvenes–ötvenes éveikben járó X generáció tagjai egykor a kreatív gazdaság sztárjai voltak – ma viszont egyre többen érzik úgy, hogy kisodródtak a munkaerőpiacról.

Egyre több magyar szülő iratja ilyen iskolába a gyerekét: tényleg ez lehet az álomfizetés kulcsa?
A szakképzésben ma már karrier van, ezzel a karrierrel kell élni - jelentette ki a Kulturális és Innovációs Minisztérium szakképzésért felelős helyettes államtitkára a szakMAfest rendezvény megnyitóján szerdán Nyíregyházán.
A szakképzés amellett, hogy ösztöndíjat biztosít a tanulóknak, 178 alapszakmára ad képzettséget, vagyis olyan foglalkoztatási lehetőséget, ami később biztos alapot teremt a gyerekeknek maguk és családjuk fenntartásához. A nyíregyházi szakMafest ennek a munkaerőpiaci ágazatnak a népszerűsítését tűzte ki célul.
Pölöskei Gáborné, szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkár szerint évről évre egyre több fiatal választja a szakképzést, amely minőségi oktatást ad. Elmondta, az adatok szerint a szakképzettek húsz százalékát veszik fel valamelyik felsőoktatási intézménybe, így a technikum lényegében a mérnökképzés előszobájává kezd válni.
A Nyíregyháza belvárosában tartott rendezvényen húsz cég vesz részt, az érdeklődők több helyszínen, tematikus utcákon és sétányokon barangolva ismerkedhetnek meg a különböző közép- és felsőfokú szakmák világával, illetve szórakoztató formában, interaktív módon juthatnak hozzá a szakmaválasztáshoz és a munkaerőpiaci foglalkoztatáshoz kapcsolódó fontos információkhoz.

Óriási a baj, rengeteg képzett szakember menekülne Magyarországról: ki fog dolgozni a gigagyárakban?
A műszaki felsőoktatásban tanulók közel kétharmada külföldi elhelyezkedésben is gondolkodik.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


