Gazdag közös múltja ellenére kilenc év elteltével találkozik újra egymással a magyar és a svéd labdarúgó-válogatott pénteken, barátságos mérkőzésen.

Iszonyú feltétellel emelnék a béreket ezek a magyar intézmények: ezt kérik a dolgozóktól érte
Hétfőtől a PIM, az Országos Széchényi Könyvtár, a Magyar Természettudományi Múzeum, az Iparművészeti Múzeum, a Magyar Nemzeti Múzeum és a Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum együttesen az új kulturális mamutintézmény, az MNM KK alá tartozik - írja a hvg.hu.
Július elsején hat kulturális intézmény egybeolvadásával létrejött a Magyar Nemzeti Múzeum Közgyűjteményi Központ (MNM KK), amelynek elnöke Demeter Szilárd, a Petőfi Irodalmi Múzeum (PIM) főigazgatója lett. A PIM mintegy 45 volt és jelenlegi munkatársa mécsesekkel búcsúztatta a múzeum önállóságát a hét végén. Az alkalmazottak kevés információval rendelkeznek arról, hogy mi vár rájuk az erőteljes központosítás során, és félnek a következményektől, ezért kérdéseikkel Demeterhez fordultak.
Az MNM KK alá teljesen különböző profilú és anyagi helyzetű intézményeket soroltak be, ami azzal járt, hogy ezek az intézmények elvesztették saját bankszámláikat, gazdasági osztályaikat összevonták, és mostantól egyetlen közös gazdasági hivatal felügyeli őket. Demeter Szilárd szerint csak így lehet egy “racionális, takarékos, hatékony és teljesítményelvű rendszert összerakni”.
Demeter Szilárd az átalakítással kapcsolatban bővebben is nyilatkozott:
"Elkészült a stratégiai vázlat, a rendszerlogikai mélyfúrás és drótváz, és majd a kollégák bevonásával fog elkészülni a szakmai cselekvési terv, így tudnak igazodni a realitásokhoz. Azon is régóta gondolkodunk közösen különböző szakmai fórumokon, hogy mit kellene tenni a magyar közgyűjteményi rendszer javítása érdekében. Most ezen dolgozunk."
– fogalmazott.
A fizetésekkel kapcsolatban Demeter a PIM-ben évekkel ezelőtt, a kezdeményezésére kidolgozott életpályamodellt venné alapul. Ám azt is elmondta:
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
a jelenlegi bértömeg-gazdálkodás azt engedné meg, hogy kevesebbek kapjanak több bért. Az állománygyűlésen világossá tettem, hogy én ezt is hajlandó vagyok bevállalni egy feltétellel: a munkavállalók kollektívája jelölje ki, hogy kit kell elbocsátani.
Ezért, bár növekednének az alkalmazottak fizetései, ez csak akkor valósulhatna meg, ha közben tömeges kirúgásokkal szabadítanak fel erre forrást.

Óriási a baj, rengeteg képzett szakember menekülne Magyarországról: ki fog dolgozni a gigagyárakban?
A műszaki felsőoktatásban tanulók közel kétharmada külföldi elhelyezkedésben is gondolkodik.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


