32 °C Budapest
Exhausted businesswoman having a headache in modern office. Mature creative woman working at office desk with spectacles on head feeling tired. Stressed casual business woman feeling eye pain while overworking on desktop computer.

Apró hibának tűnhet, pedig sokat ront a dolgozók helyzetén: ezt ne kövesd el a munkahelyen

2024. május 31. 18:15

Egy friss tanulmány szerint a munkahelyi stresszel való "kérkedés" csökkentheti az illető kompetenciájának és szimpátiájának megítélését, ami hosszú távon negatívan befolyásolhatja a szakmai kapcsolatokat és a munkahelyi előmenetelt - írja a Huffpost.

A munkahelyi stresszről való dicsekvés, amit gyakran "stresszel való hencegésnek" neveznek, károsíthatja a szakmai hírnevet és csökkentheti az egyén kompetenciájának és szimpatikusságának megítélését a kollégák szemében. Jessica Rodell, a Georgia Egyetem Terry College of Business kutatója és csapata a Personnel Psychology című szaklapban közzétett tanulmányukban arra jutottak, hogy azokat az embereket, akik gyakran panaszkodnak munkahelyi stressz miatt, kevésbé tekintik kompetensnek és kedvelhetőnek.

A tanulmány szerint ez a viselkedés azt sugallhatja, hogy az illető nem képes lépést tartani munkájával, ami hosszú távon negatív következményekkel járhat. A kutatásban résztvevők reakció alapján az ilyen embereknek nem szívesen ajánlanák fel a segítségüket, vagy tüntetnék fel őt pozitív fényben mások előtt. Fontos, hogy a stresszről megfontoltan kommunikáljunk, válogassuk meg kinek és mennyit panaszkodunk nem túlterhelve a környezetet, mert ez ronthatja a megítélésünket, előmenetelünket.

Lauren Appio pszichológus és vezetői coach javaslata szerint közvetlenül kellene kommunikálni igényeinket és érzéseinket ahelyett, hogy passzív-agresszív módon próbálnánk felhívni magunkra a figyelmet. Ez segíthet abban is, hogy empatikusabb kapcsolatot alakítsunk ki kollégáinkkal.

Rodell tanulmányából kiderült továbbá, hogy a stresszel való hencegés "ragályos" lehet egy munkahelyen és növelheti mások stresszszintjét is. Ezért fontos tudatosan kezelni ezt a viselkedést mind saját magunkban, mind pedig másokban annak érdekében, hogy fenntarthassuk saját jólétünket és pozitív munkahelyi légkört alakíthassunk ki.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
HR BLOGGER
hrdoktor  |  2025.06.06 09:53
Izgult már amiatt, hogy a rossz leheletét észreveszik a kollégák, vagy hogy a munkahelyi ebéd után é...
vezetoi-coaching  |  2025.06.02 11:53
Angyal János (@János Angyal) IT-s tízparancsolata a Linkedin-ről. Nem ő, én nevezem így, nincs is kő...
laskainelli  |  2025.06.02 11:02
Gyakran megesik, hogy annyira sok a lehetőség, hogy végül egyiket sem választjuk, lefagyunk. Vagy ép...
kovacstunde  |  2025.05.24 08:00
Tanácsadóként a harmadik nagy gazdasági válságidőszakot élem meg. Mindegyiknek más volt a kiindulópo...
perfekt  |  2025.05.19 12:13
Az év végi zárás a vállalkozások számára nem csupán adminisztratív feladat, hanem a pénzügyi átlátha...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. június 6. péntek
Norbert, Cintia
23. hét
EZT OLVASTAD MÁR?