A mentők újraélesztési kísérlete ellenére sem sikerült megmenteni a 70 év körüli vendég életét.

Már nem sokáig trükközhetnek a bérekkel a magyar munkáltatók: nem titkolhatják a béreket tovább
A bérek átláthatóságáról szóló európai uniós irányelv hamarosan részletes jelentésre kötelezi a közép- és nagyvállalatokat a női és a férfi dolgozóik fizetéséről. Az Európai Bizottság döntése értelmében a kikért adatok alapján akár bírósági pert is indíthatnak majd a hátrányosan érintett alkalmazottak – hívja fel a figyelmet az EY. A tanácsadócég kollégái arra ösztönzik a társaságokat, hogy minél hamarabb világítsák át a szervezetüket, és szükség esetén tegyék meg a bérszakadék megszüntetéséhez vezető lépéséket.
Az Unióban a férfiak átlagosan 13 százalékkal keresnek többet, mint a nők. Az Európai Bizottság (EB) irányelve ezen kíván változtatni, aminek hatására 2027-től széleskörű jelentéstételi kötelezettség hárul az érintett vállalatokra. Ennek keretében a cégeknek be kell majd számolniuk arról is, hogy mekkora arányban részesülnek a női és férfi munkatársak úgynevezett kiegészítő bérelemekben, mint például a bónusz vagy, hogy egyes fizetési sávokon belül milyen a nemek aránya. Ahol 5 százalékos vagy azt meghaladó bérkülönbség áll fenn a nemek között, a munkáltatóknak együtt kell működniük a munkavállalók képviselőivel vagy üzemi tanácsaival, hogy mélyebb elemzést végezzenek és korrekciós intézkedési tervet dolgozzanak ki a helyzet megoldásárára.
Az irányelvet a tagállamok, így Magyarországi is 2026. június 7-ig kötelesek átültetni a nemzeti jogba. Ennek értelmében a 250 vagy több alkalmazottat foglalkoztatók 2027. június 7-től kezdve minden évben kötelesek jelenteni az elvárt információkat, míg a 150-249 főt alkalmazóknak 2027. június 7-től kezdődően háromévente kell szolgáltatniuk ezeket az adatokat. A 100-149 fős vállalatoknak szintén háromévente, de csak 2031. június 7-től esedékes a riportálás.
„A legtöbb cégnél valószínűleg tudják, hogy fennáll-e a nemek közötti bérszakadék problémája. Jelenleg azonban csak kevesen tesznek erőfeszítést azért, hogy megértsék, mi okozza az egyenlőtlenségeket. Az EB által létrehozott irányelv ezen fog változtatni. A felelős döntéshozók azonban nem várnak az utolsó percig, hanem minél hamarabb elvégzik társaságuknál az ellenőrzést – akár tanácsadócég bevonásával – és megteszik a megfelelő lépéseket a különbségek megszüntetéséhez” – nyilatkozta Oláh Veronika, az EY munkaerő és emberi erőforrás tanácsadással foglalkozó területének vezető partnere.
Az irányelvnek megfelelően az alkalmazottaknak joga lesz részletes adatokat kérni az azonos vagy ugyanolyan értékű munkát végző kollégák fizetéséről, hogy azt össze tudják hasonlítani a saját bérükkel. Amennyiben indokolatlan különbséget észlelnek, lehetőségük lesz rá, hogy az alapján bírósági pert indíthassanak a munkaadóval szemben.

Óriási a baj, rengeteg képzett szakember menekülne Magyarországról: ki fog dolgozni a gigagyárakban?
A műszaki felsőoktatásban tanulók közel kétharmada külföldi elhelyezkedésben is gondolkodik.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


