A hőségben a munkáltatóknak figyelniük kell a dolgozók folyadékveszteségének pótlására.

Ennyit a 4 napos munkahétről? Beletört a Telekom bicskája: ezért adják fel a kísérletezést
A Magyar Telekom 2022. nyarán indította el pilot programját a 4 napos munkarend tesztelésére. A magyar munkaerőpiacon egyedülálló kísérlet során a vállalat 300 kolléga részvételével tanulmányozta a 4 napos munkarend megvalósíthatóságát nagyvállalati környezetben. Másfél évnyi tapasztalat eredményeit összesítve és mérlegelve kiderült, hogy a 4 napos modell nem alkalmazható egységesen minden munkatársra, így a vállalat úgy döntött, lezárja a projektet és tovább keresi azt a megoldást, amely széleskörűen biztosíthatja a munka- magánélet egyensúlyának javulását – írták közleményükben.
A Magyar Telekom 2022. júniusában jelentette be, hogy teszteli annak a megvalósíthatóságát, hogy 4 napos munkahéttel – változatlan alapbér és feladat mellett - ugyanazt a hatékonyságot el lehet-e érni, mint heti 5 napban. A kísérletbe bevont 300 kolléga a vállalat egészét lefedte, ügyfélszolgálati-, műszaki hibaelhárítással, technológiai értékesítés támogatással, és SAP rendszerekkel foglalkozó területeken dolgoztak az új munkarend szerint.
A kísérlet legfontosabb célja az információgyűjtés volt - írták -, így hetente vizsgálták, hogyan változik a kollégák teljesítménye, hangulata, valamint elemezték a tesztcsapatokon belüli fluktuáció alakulását, a betegszabadságok változását, illetve a 4 napos munkahét hatását a toborzás-kiválasztásra és a munkáltatói márkára. A másfél év alatt több mint 100 kérdőíves felmérést és közel 50 mélyinterjút készítettek a vállalat szakemberei a kollégákkal, adatokat gyűjtve a folyamatról.
A kezdeti pozitív visszajelzéseket követően a felmérések rávilágítottak arra, hogy a hosszútávú tesztidőszak során nem minden terület és kolléga tudta ugyanolyan hatékonysággal ellátni feladatait - írták. Míg a kollégák egy része akadály nélkül oldotta meg a feladatokat az intenzívebb 4 nap alatt, egyértelművé vált, hogy többségük munkája jellege, vagy élethelyzete miatt nem tudott ebben a modellben kellő hatékonysággal dolgozni. Emellett, a vegyes munkarenddel működő csapatok összehangolása hosszú távon szintén kihívásokat jelentett.
Másfél évnyi tesztelést követően világossá vált, hogy nem lehetséges egy olyan megoldás bevezetése, amellyel egységesen minden munkavállaló tud élni az egyéni vagy munkafolyamati megkötések miatt, a 4 napos és az 5 napos munkarend párhuzamos működése pedig hosszú távon üzleti kockázatokat jelentene - közölte a Telekom. Ennek tükrében a vállalat vezetése úgy döntött, hogy akkor jár el felelősségteljesen, ha a 4 napos munkahét pilot időszakát 2024. február 29-vel lezárja és tovább keresi azt a megoldást, mely minél több kolléga számára vállalható és általánosan biztosítja a munka- magánélet egyensúlyának javulását - írták.

Óriási a baj, rengeteg képzett szakember menekülne Magyarországról: ki fog dolgozni a gigagyárakban?
A műszaki felsőoktatásban tanulók közel kétharmada külföldi elhelyezkedésben is gondolkodik.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


