Az érkező ciklon előtt és után is erős, viharos szél várható csütörtök estétől - írta a HungaroMet Zrt. a Facebook-oldalán csütörtök délután.
A többség úgy érzi, hogy az üzleti utazások elbírálása során sokakat ér diszkrimináció egy friss felmérés szerint. A 25 piacon, 3850 üzleti utazó körében végzett globális felmérés szerint az üzleti céllal utazók közel kétharmada úgy érzi, hogy munkatársaihoz képest nem volt egyenlő esélye az üzleti utazásra, és ezt elsősorban a korának, akcentusának vagy nemének tulajdonítják.
Az SAP Concur globális üzleti utazási felmérése fontos igazodási pont az üzleti utazók, az utazásszervezők és szervezeteik számára. A felmérés minden évben rávilágított arra, hogy az adott évet meghatározó nagy horderejű problémák – COVID-19, az orosz-ukrán háború vagy akár az infláció – milyen hatással lehetnek arra, hogy az üzleti utazások hogyan zajlanak a nagyvállalatoknál. A felmérés ötödik éve vizsgálja az üzleti utazók előtt álló legégetőbb kihívások közt az esélyegyenlőséget is.
Mindent eldönt a nagy utazás?
Pedig a „kiküldetés” világszerte minden vállalatnál nagyon népszerű motivációs eszköz, kifejezetten jutalomként élik meg a munkatársak, még ha közben dolgozniuk is kell. A cég által térített szolgáltatásokat pedig az SAP Concur rendszerében tudják rögzíteni, nyilvántartani és a térítést jóváhagyatni, így aztán még kényelmesebb lehet egy céges út minden felhasználónak.
Majdnem minden megkérdezett (94%) hajlandó üzleti céllal utazni, ebből 67% pedig nagyon is vágyik rá. Sőt, 92%-uk szerint karrierjük jövője a következő egy évben a sikeres üzleti utazásoktól függ, mivel ez fontos az ügyfélkapcsolatok fenntartása (42%) és új kapcsolatok kialakítása (41%) szempontjából. Több mint egyharmaduk (38%) szerint az üzleti utazások fontosak ahhoz, hogy naprakészek maradjanak a legújabb trendekkel, technológiákkal és fejlesztésekkel kapcsolatban.
Ugyanakkor a globális üzleti utazók közel kétharmada (62%) úgy érzi, hogy munkatársaihoz képest nem volt egyenlő esélye az üzleti utazásra. Ennél is több (72%) amerikai üzleti utazó érzi úgy, hogy másnak lejtett a pálya. A megkérdezettek ezt a következő okokra vezetik vissza:
- életkor (globálisan: 21%, USA: 27%)
- akcentus (17%, 23%)
- nem (17%, 26%)
- fizikai megjelenés (16%, 25%)
- etnikai vagy faji hovatartozás (15%, 22%)
- szülői státusz (13%, 18%)
- szexuális irányultság (8%, 17%)
- fogyatékosság (7%, 14%)
Az LMBTQ+ üzleti utazók 92%-a úgy érzi, hogy kora (38%), neme (34%) és szexuális irányultsága (31%) miatt nem kapott egyenlő esélyt az üzleti utazásokon való részvételre munkatársaihoz képest. Ha meg is ítélnek nekik egy céges utat, akkor sem felhőtlen az örömük: a globális LMBTQ+ utazók többsége (90%-a!) rejtegette már szexuális identitását üzleti útja során, akár személyes félelemérzet, akár az üzleti cél védelme, akár az adott úticélon érvényes törvények és tradíciók miatt.
Az elmúlt 12 hónapban az LMBTQ+ üzleti utazók 82%-ának kellett szállást változtatnia, mert nem érezte magát biztonságban. Majdnem mindenki (94%) tapasztalt már tisztességtelen bánásmódot üzleti útja során, például azt, hogy a kiszolgáló személyzet nem vett tudomást róla (45%), szexuális közeledések vagy megjegyzések célpontja volt (40%), és tisztességtelen vagy nem megfelelő biztonsági ellenőrzésen esett át (33%).
Ha nem vagy ott, kimaradsz
A távmunkások szerint az üzleti utazás kritikus fontosságú a munkahelyi kapcsolatok szempontjából. Mégis több távmunkás úgy érzi, hogy nem volt egyenlő esélyük az üzleti utazásokra a távoli lakóhelyük vagy az irodába való rendszertelen bejárásuk miatt. Tízből több mint három távmunkás felismeri, hogy az üzleti utazás kritikus fontosságú a munkatársakkal való tartalmas kapcsolatok kialakításához (38%) és a vezetőkkel való szorosabb kapcsolatok kiépítéséhez (37%), szemben az irodában dolgozókkal (27%, illetve 24%). Ugyanakkor létezik olyan is, hogy valaki már tehernek érzi a sűrű kiküldetést. A távmunkások fele (50%) éppen azt állítja, hogy többet utazik, mint szeretne, szemben a hibrid (37%) és az irodai dolgozókkal (29%).
A hátrányok halmozódhatnak is: azon távmunkások közül, akik egyben szülők is, 16% állítja, hogy szülői státuszuk miatt nem volt egyenlő esélyük az üzleti utazásra, szemben a hibrid (12%) és az irodában dolgozókkal (11%). Persze a távmunkások a legnagyobb valószínűséggel azért utasítanak vissza egy üzleti utat, mert a gyermekfelügyelet megtalálása kihívást jelent (19%, 14%, illetve 14%).
Nem mindegy, hogy hova, mivel, milyen céllal
A felmérés azt igazolja, hogy a kényelmetlenebb, „nemszeretem” kiküldetésekre nagyobb eséllyel kerülnek beválasztásra a távmunkások. Ők hamarabb megérzik, ha a cég spórolni kényszerül, rövidebb úttól is többet vár el, és a kényelmükön farag. A távmunkások közül többen mondják, hogy a bizonytalan gazdasági helyzet befolyásolja a vállalatuk üzleti utazásait, mint az irodai dolgozók (91% vs. 80%), és a változások között szerepel a „hajnalban mész - éjjel jössz” utazások terjedése (36% vs. 27%), a rosszabb minőségű szálláshelyek (39% vs. 26%), az üzleti utazásonként minimálisan elvárt megbeszélések számának emelése (35% vs. 23%) és az előzetes jóváhagyási körök növelése (31% vs. 22%).
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Rámegy az egészségünk?
A globális üzleti utazók még mindig azt mondják, hogy az egészség és a biztonság jelenti a legnagyobb veszélyt az üzleti utazásokra (44%) – nagyobb mértékben, mint a nemzetközi vagy helyi konfliktusok és feszültségek (34%), az infláció (34%), a költségvetési megszorítások vagy az utazások befagyasztása (31%), valamint a távmunka és a virtuális találkozók lehetőségei (28%).
Az utazók elvárják, hogy a vállalatuk engedélyezze számukra a szabályzaton kívüli foglalásokat a biztonságuk érdekében (világszerte: 48%, USA: 56%), támogassák a munka és a magánélet egyensúlyát (47%, 53%), foglaljanak fenntartható lehetőségeket (36%, 37%), tegyenek szabadidős utakat (34%, 41%), foglaljanak konferenciákra (31%, 46%) és támogassák az ideológiai vagy életmódbeli különbségeket az úti céllal (30%, 41%).
A biztonság (44%) és az egészség (41%) még mindig a legnagyobb okok az üzleti utazás visszautasítására, sokkal inkább, mint az utazásból való kiégés (27%) és a gyermekfelügyelet megtalálása (15%).
A luxus a múlté
A globális üzleti utazók 53%-ának kellett az elmúlt 12 hónapban legalább egyszer szállást változtatnia, mert nem érezte magát biztonságban, és több mint negyedüknek (28%) többször is változtatnia kellett. Ez az arány még magasabb az Egyesült Államokban, ahol az üzleti utazók több mint kétharmadának (70%) kellett már szállást változtatnia, mert nem érezte magát biztonságban, és közel felének (47%) többször is kellett változtatnia.
Az idősebbek strapabíróbbak?
Világviszonylatban megfigyelhető, hogy a fiatalabb generációk kellemetlenebbül érzik magukat. Az elmúlt 12 hónapban a Z generáció 64%-a és az ezredfordulósok 61%-a változtatott szállást üzleti útja során, mert nem érezte magát biztonságban. Ez az X generációsok 40%-ához és a baby boomerek 15%-ához képest kifejezetten magas arány. Sőt, a „boomerek” 85%-a azt állítja, hogy még soha nem kellett élnie ezzel a gyakorlattal.
A sűrűn utazók által tapasztalt kellemetlenségek az utazásaik során:
- A személyzet figyelmen kívül hagyta őket (világszerte: 31%, USA állampolgárok: 41%).
- Tisztességtelen vagy nem megfelelő módon lefolytatott biztonsági ellenőrzés (26%, 32%).
- Megkérdezték tőlük, hogy a házastársukkal utaznak-e (25%, 34%).
- Közvetlen veszélyben érezték magukat (23%, 31%)
- Nemkívánatos szexuális közeledés vagy megjegyzések célpontja voltak (22%, 36%)
- Becsmérlő megjegyzések célpontjai voltak (20%, 27%)
- Az utazótársak szállodai dolgozónak nézték őket (19%, 29%)
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.