A Coca-Cola HBC Magyarország gyakornoki lehetőségeket kínál egyetemi, főiskolai hallgatók számára, akik szeretnének tapasztalatot szerezni egy nemzetközi vállalatnál.
A cégek ingatlanokkal kapcsolatos döntései egyre szorosabban fonódnak össze a munkavállalókkal kapcsolatos stratégiával, a CBRE globális ingatlantanácsadó cég 2023-as európai bérlői felmérése szerint. A vállalat a felmérést most először végezte el a Közép-Kelet-Európában működő globális vállalatok körében, hogy ezzel is megmutassa, milyen eltérések vannak a munkahelyi kultúrában regionálisan is.
A vállalatok pandémia utáni irodapolitikája még mindig alakulóban van, a kutatásban részt vevő munkáltatók többsége úgy véli, még hosszú időt vesz igénybe, mire kialakul egy megszilárdult irodai munkavégzési rendszer. A közép-kelet-európai régióban található cégek ennél sokkal optimistábbak, 76 százalékuk gondolja úgy, hogy a következő egy évben sikerül kialakítaniuk egy hosszú távon is alkalmazható struktúrát. A felmérésből az is egyértelműen kiderült, hogy a teljes irodai és a teljes otthoni megoldás nagyon ritka, az ideális megoldás a cégek számára a munkavállalók idejének megosztása a helyszínek között. A vállalatok kétharmada rendelkezik már valamiféle hibrid munkavégzést támogató cégpolitikával. A tipikus heti irodai jelenlét aránya Közép-Kelet-Európában jelenleg 26 és 60 százalék között oszlik meg, azonban a megkérdezett vállalatok több mint felénél ez nem állandó minta. A hibrid munkavégzés a megkérdezett vállalatok 77 százaléka esetében jellemzően 2-3 napot jelent az irodában.
Az új típusú munkavégzés iránti igény a munkavállalói szinten is jelen van: a válaszadók több mint fele nyilatkozott úgy, hogy felmérések és fókuszcsoportok segítségével bevonja a munkavállalókat a munkahelyet érintő fontosabb döntések meghozatalába. Arra a kérdésre, hogy milyen intézkedésekkel támogatják a megváltozott munkavállalói igényeket, 60 százalékuk nyilatkozta, hogy aktívan támogatja a munkavégzés új módjait, míg 47 százalékuk inkább a közösségi munkavégzésre alkalmas terek biztosítására összpontosít.
A változó munkavégzési stílus közvetlenül befolyásolta az irodák kialakítását, ami jelentős változást eredményezett a munkakörnyezetben. A kutatás kimutatta, hogy a bérlők 76 százaléka csökkentette kijelölt ülőhelyeinek számát, míg a felmérésben részt vevők 76 százaléka növelte az aktív munkavégzésre alkalmas helyiségek számát, nagyobb hangsúlyt fektetve a közös munkára.
Az alkalmazottak megváltozott igényei az épületválasztásra is hatással vannak. A jó tömegközlekedés a legtöbb piacon – a közép- és kelet-európai térségben valamivel nagyobb mértékben – az első helyen szerepel. A parkolási lehetőség biztosítása még mindig dominál a helyszínválasztás során, az olyan tényezők, mint az elektromosjármű-töltőpont (52%) és a kerékpár vagy robogó tárolása (38%) szintén egyre fontosabbá válnak – összhangban a fenntartható megoldások iránti növekvő igényekkel, ami a dolgozók 58 százaléka számára fontos szempont.
Az, hogy az épületben vagy a környékén élelmiszerboltok, kifőzdék vagy büfék legyenek, a válaszadók 60 százaléka számára befolyásoló tényező, ahogyan a tárgyalóterek, a fitnesz- és wellnesslétesítmények, közösségi terek is fontos szempontot jelentenek a választáskor. A bérlők 58 százaléka nyilatkozta Európa-szerte, hogy – főként a hibrid munkavégzés elterjedése miatt – az elmúlt három évben csökkentette ingatlanportfóliója méretét, míg ez az arány a közép-kelet-európai régióban mindössze 42 százalék.
A portfólióstratégia célja jellemzően a konszolidáció, a racionalizálás vagy a költséggazdálkodás. Sok bérlő számára a portfólió minőségi profiljának javítása is fontos szemponttá vált. A vállalatok több mint 60 százaléka él a lejáró bérleti szerződésekkel, szünetekkel vagy egyéb szűkítési lehetőségekkel, vagy épp megújítják a jelenlegi telephelyüket – feltéve, hogy az megfelel a célnak. A megkérdezett vállalatok csaknem fele, legalább egyes funkciókat tekintve, jobb minőségű irodába költözik, további 23 százalékuk pedig folyamatosan vizsgálja a költözési lehetőségeket, ami az elkövetkező években további mozgást teremt a piacon
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
– mondta Łukasz Kałędkiewicz főigazgató, a közép-kelet-európai irodai szektor vezetője.
Az irodapiac valószínűsíthetően a rugalmas megoldások irányába mozdul el. Vannak, akik a korábbiakhoz képest több rugalmasan kihasználható teret szeretnének kialakítani, és a standard irodákat tekintve is mások az elvárások. A vállalatok igyekeznek rugalmasabb munkatereket biztosítani, ami része a hibrid munkastratégiák fejlődésének, valamint annak, hogy több helyet biztosítsanak a közös munkavégzésre. A saját munkaállomások helyét egyre nagyobb arányban veszi át a »desk sharing«, és az új munkavégzéshez szükséges technológiák iránt is nő a kereslet
– tette hozzá David M Johnston MRICS, főigazgató, a közép- és kelet-európai irodabérlők üzletfejlesztési vezetője.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.