Már tudjuk, mennyi lesz a minimálbér 2025-ben, mennyi lesz a minimálbér emelés 2025 évére vonatkozóan, mennyit nő a bruttó és a nettó minimálbér 2025 során.
Minden harmadik munkavállalónak több mint hat hónapra van szüksége, mire komfortosan tud mozogni az új pozíciójában, derült ki egy magyar onboarding szokásokról készített online kutatásból. A megkérdezettek több mint fele érzi úgy, hogy egy tudásbázis segítené a mindennapi munkáját. A felmérés arra is rámutatott, 70 százalékban a feletteseken és munkatársakon múlik a beilleszkedés sikere. Megállapították az is, hogy a munkavállalók fele nem tudja, mi a feladata és ez milliókba kerülhet a cégeknek.
Hibrid munkakörülmények között sokkal kevesebb idő jut tudás átadásra, sokkal hosszabb ideig tart az onboarding, vagyis az új csapattag beilleszkedése, amivel csupán a munkaváltók harmada elégedett. Többek közt ezeket a tanulságokat lehet leszűrni a BonsaiX kutatásából. A kérdőív kitöltőinek kétharmada arról nyilatkozott, több mint két hónapja van már a jelenlegi pozíciójában, fele 250 főnél nagyobb cégben, míg 9 százalékuk 10 főnél kisebb mikrovállalkozásban dolgozik.
„Tapasztalatok szerint miután egy cég felvesz egy munkatársat, arra vár, hogy majd magától elkezd dolgozni. Ezt igazolja vissza a kutatásunk is, hiszen csak minden második kitöltő számolt be arról, hogy teljesen egyértelmű számára, miről szól a jelenlegi pozíciója, beleértve a feladatait. Az első három hónap lenne a legfontosabb onboarding időszak, de többségben az új kollégák nem kapják meg a megfelelően kidolgozott információt és személyes segítséget” – mutatott rá Gögge Tamás, céges információmegosztási szakértő, a BonsaiX CEO-ja.
A felmérés szerint a megkérdezettek több mint 70 százalékban kihívásnak érzik a munkájukat. Ez olyannyira igaz, hogy közel harmaduk szerint több mint hat hónapra lesz szükségük, mire komfortosan tudnak mozogni pozíciójukban, sőt, csupán 40 százalék érzi úgy, hogy 3 hónapon belül teljesen bele tudnak tanulni.
A szakértő rámutatott, a résztvevők harmada nagyon elégedett volt az onboarding élményével, míg ötödük egyáltalán nem. Érdekes, hogy a megkérdezettek közel fele onboarding tervet is kapott kezdéskor, ami nagyon jó felkészültségre enged következtetni. Ilyen esetekben pontos ütemterv fogadja az új belépőket részletezve, hogy melyik napon milyen témákat vesznek majd át, de ez a módszer még mindig nem elég elterjedt a magyar cégek körében.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ördögi a kör?
Gögge Tamás úgy értékelt, ha egy új munkavállaló nem veszi fel időben a ritmust, akkor tovább tart, mire elkezdenek értéket teremteni a cégnek. Amíg valaki nem látja át 100 százalékban a folyamatokat, addig rengeteg pénzt emészt fel a kiképzése. „Ha nincs elérhető információ és kidolgozott struktúra az új belépők számára, akkor folyamatosan kérdezni fognak személyesen, Slacken, Teamsen, e-mailben, telefonon, és ezáltal a meglévő szakértőket tartják fel, szakítják meg a munkavégzésben. Ez részben jó, hiszen másként soha nem tanulnának be, de ez egyrészt kevésbé hatékony megoldás, másrészt frusztrálttá tesz mindenkit. Ördögi kör ez” – figyelmeztetett.
A szakértő szerint a hátráltatott munkavállalók gyorsabban kiégnek, nem érzik komfortosan magukat, aminek egyenes következménye lesz, hogy inkább felmondanak. A problémák közé sorolta, hogy sok cégnél például még mindig intranet van, ami 20 éve is létezett, és bár nem hozza azt felhasználói élményben, amit a munkavállalók szeretnének, a cégek nem foglalkoznak a fejlesztéssel. Megjegyezte azt is, az sem jó belső tudásbázis, ha egy megosztott mappát frissítenek a vállalaton belül, mert átláthatatlan, mi az új információ benne.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.