Májusban a fogyasztók és a cégek is kissé pesszimistábbak lettek áprilishoz képest.

A következő egy évben a nagyvállalatok több mint 10 százaléka számol a munkatársak létszámának növelésével, sőt, majdnem kétharmaduk 10 százaléknál nagyobb létszámbővítésben gondolkodik, derült ki egy friss felméréséből. A megfelelő alkalmazottak felkutatása azonban kihívást jelenthet az egyre feszesebbé váló munkaerőpiacon.
A K&H nagyvállalati növekedési index ez év második negyedévi eredménye szerint a cégek 14 százaléka tervez új dolgozókat alkalmazni. Ez az arány némileg alacsonyabb, mint az előző negyedévben, amikor 22 százalékon állt a mutató, viszont a bővítéssel számolók közel kétharmada legalább 10 százalékkal szeretné növelni a munkatársai számát. Ez összességében várhatóan 1,2 százalékkal több ember foglalkoztatását fogja jelenteni a nagyvállalati szektorban. Kérdés, hogy mennyire lesz egyszerű dolguk. A KSH adatai szerint ugyanis augusztusban 4 százalékon állt a munkanélküliség, ami amellett, hogy természetesen nagyon örvendetes fejlemény, kihívásokat jelenthet a cégeknek a megfelelő új kollégák megtalálásában. Ugyanakkor ez a szám egyelőre magasabb, mint a járvány előtti legalacsonyabb, 2019 decemberi 2,9 százalékos érték.

Szűkül a munkaerőpiac
A foglalkoztatottak aránya külföldön is egyre nő, és már közelít a vírus előtti értékekhez. Ha a járvány legnehezebb részén már túl vagyunk, és nem lesznek további jelentős korlátozások, várhatóan folytatódni fog ez a tendencia. Ez tovább nehezítheti a magyarországi vállalatok helyzetét.
A határok kinyitásával újra könnyebbé válik munkát vállalni más országokban. Ezzel pedig a hazai cégeknek újfent versenytársai lesznek a külföldön működő vállalatok
– mutatott rá Patrick Van Overloop, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője az esetleges nehézségekre. Itthon a munkanélküliek alacsony száma mellett egyre magasabb a foglalkoztatottak aránya a teljes népességen belül, júliusban 4 millió 647 ezren dolgoztak. Ez további nehézségeket okozhat a bővítést tervező vállalatok számára, hiszen kevesebb tartalék maradt a munkaerőpiacon. Régiók tekintetében Kelet- és Nyugat-Magyarország állnak az élen, mindkét területen a cégek 20-20 százaléka fog várhatóan új kollégákat felvenni.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Többtucat termék árát csökkentette a Lidl: ezeknél a leglátványosabb a változás
Az árréstoppal érintett termékeken kívül is jelentős árcsökkentéssel találkozhatnak a vásárlóka a Lidl boltjaiban.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.


