A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatai szerint idén áprilisban a fogyasztói árak átlagosan 4,2%-kal haladták meg az előző év azonos havi értékeket.
A 2018. december-2019. februári időszakban a munkanélküliek átlagos létszáma 168 ezer fő, a munkanélküliségi ráta 3,6 százalék volt. A férfiak körében nőtt a munkanélküliség, a nők mutatói viszont javultak.
A munkanélküliségi ráta 3,6 százalék volt 2018 decembere és 2019 februárja között a KSH közlése szerint. Az időszakban az egy évvel korábbihoz képest így alakult a munkanélküliség:
- A 15-74 éves férfiak körében a munkanélküliek száma 93 ezer főre, a munkanélküliségi ráta 3,6 százalékra nőtt. A nők esetében a munkanélküliek száma 15 ezer fővel, 76 ezerre, a munkanélküliségi ráta pedig 0,7 százalékponttal, 3,6 százalékra csökkent
- A 15-24 éves munkanélküliek száma 39 ezer főre, munkanélküliségi rátájuk 11,8 százalékra nőtt. A munkanélküliek közel negyede ebből a korcsoportból került ki. A 25-54 évesek, azaz az ún. legjobb munkavállalási korúak munkanélküliségi rátája 3,1 százalék volt, az 55-74 éveseké pedig 2,3 százalék. A változások a 25-54 éves korcsoport kivételével mintavételi hibahatáron belüliek voltak.
- A munkanélküliség átlagos időtartama 13,7 hónap volt, a munkanélküliek 37,8 százaléka legalább egy éve keresett állást, vagyis tartósan munkanélkülinek számított.
2019. február végén az egy évvel korábbihoz képest:
- A Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat adminisztratív adatai szerint a nyilvántartott álláskeresők létszáma 4,9 százalékkal, 266 ezer főre csökkent.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


