Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
Hogyan tanítható meg a gyerekek számára a pénz értéke? Mit tehetünk a szegénység mérsékléséért? A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő szervezői a felnövekvő generáció válaszait kutatták ezekre a kérdésekre a Szegénység Világnapja alkalmából. A pénzintézet évek óta úttörő szerepet tölt be a fiatalok pénzügyi tudatosságának fejlesztésében és a pénzügyi kultúra terjesztésében Magyarországon. A program szervezői Szél Dávid gyerekpszichológust is megkérdezték tapasztalatairól.
A Szegénység Világnapja - amelyet idén 25. éve tartanak október 17-én - az alapvető emberi jogok tiszteletben tartását és a szegénység elleni küzdelem fontosságát hirdeti. Hogy ki és hány ember számít szegénynek ma Magyarországon, arról a Központi Statisztikai Hivatal számai beszélnek. Az utolsó ezzel kapcsolatos kutatásuk szerint egy év alatt 76 ezer fős mérséklődés mellett összesen 2 millió 465 ezer ember tartozik a szegénység legalább egy dimenziójába, vagyis a teljes lakosság 25,6 százaléka.
Ami a gyerektársadalmat illeti, 2018 elején több mint 88 ezer hátrányos helyzetű és 98 ezer halmozottan hátrányos helyzetű fiatalt regisztrált az Oktatási Hivatal. "Vezető pénzügyi intézetként hisszük, hogy felelősek vagyunk azért a társadalomért, amelyben élünk. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőt és annak új ismeretanyagát, a vigyázz#Kápé vlogot éppen azért hoztuk létre, hogy a fiatalok naprakész és készségszintű pénzügyi ismeretekkel lépjenek a felnőtt életbe. Tudjanak mérlegelni, felelős döntéseket hozni és így később például ne essenek adósságcsapdákba, fel tudják mérni az igényeik és a pénzügyi lehetőségeik összefüggését." - mondta el Horváth Magyary Nóra, K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója, a vetélkedő zsűrjének elnöke.
Azt, hogy a gyerekek pénzügyi tudatosságának fejlesztésére szükség van Szél Dávid gyermekpszichológus is megerősítette, aki szerint "nagyon fontos különbséget tenni a szegények vagy nincstelenek, illetve a középosztálybeliek és a felső tízezer pénztudatosságában. Ennek ellenére megfigyelhető egy érdekes jelenség például az alsós gyerekek körében, hogy a létminimumon élő és a felső osztálybeli családok gyerekei hasonlóan nem érzik át a pénz jelentőségét, hasonlóan nem alakult ki náluk a pénztudatosság. Van egy illuzórikus elképzelés a pénzzel kapcsolatban, hogy majd a távoli jövőben korlátlan mennyiségű pénzük lesz. Azon viszont nem igazán gondolkodtak el, ennek van-e realitása, illetve ha van, akkor az eléréséhez tenni is kell valamit."
A pszichológus tapasztalatai alapján a pénz értékét eredményesen nyílt kommunikációval, példákkal taníthatjuk meg a gyerekeknek. A tanításhoz pedig a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő vloggerét, KáPét is segítségül hívhatjuk, aki vlogjában személyes történetein keresztül ismerteti meg az alapvető pénzügyi fogalmakat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.