A parkolóőrök elengedhetetlen szerepet töltenek be a városi rend fenntartásában, miközben fizetésük jelentősen eltérhet régiónként, de ami közös, hogy igen kevés bért kapnak.
Nehéz helyzetben vannak a ruhagyártók, az együttes forgalmat, a profitot és a résztvevők számát tekintve is évről évre zsugorodik a piac - írja a Világgazdaság.
A Nemzeti Cégtár adatai szerint tavaly 2120 magyar vállalkozás foglalkozott ruházati termékek gyártásával, és együttes árbevételük megközelítette a 102 milliárd forintot, mérleg szerinti eredményük azonban nyolcmillió forint veszteséget mutatott. A szektor eredményességét sok tényező hátráltatja. A lap kiemeli, hogy míg a rendszerváltás idején százezrek dolgoztak az ágazatban, öt évvel ezelőtt csupán 26 ezren, és a létszám ma már alig éri el a 20 ezret.
A cikk szerint megrendelés lenne, de nincs, aki teljesítse, mert szinte nincs olyan varroda, ahol ne lenne súlyos munkaerőhiány. Olyan cég is akad, amely azonnal fel tudna venni ezerötszáz dolgozót, de ennek töredékét sem találja a piacon. Sorra esnek el a cégek a nagy megrendelésektől, mert kapacitás hiányában egyszerűen nem tudják elvállalni a megbízásokat.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


