A gyógyfürdők 60 millió eurós hitelkérelmét ugyan elutasította a kabinet, de a felújítások előkészítése ennek ellenére folytatódik.
A munkaerőhiánnyal küzdő vállalatok szinte minden csatornát kihasználnak annak érdekében, hogy sikeres legyen a toborzás. Ezúttal a MÁV HR-esei húztak újat a kalapból.
Újabb érdekes toborzási megoldással rukkoltak elő a MÁV HR-esei; konkrétan kirakták az álláshirdetést az utastájékoztató táblára - szúrta ki nemrég a Pénzcentrum tiszteletbeli riportere a budapesti Keleti pályaudvaron. További képek alábbi galériánkban:
A MÁV legújabb toborzási módszeréhez hasonlót eddig ugyan nem láttuk Magyarországon, az viszont nem újdonság, hogy a munkaerőhiánnyal küzdő vállalatok szinte minden csatornát kihasználnak annak érdekében, hogy működésük fenntartható maradhasson. Legutóbb például szintén a MÁV kapcsán írtunk arról, hogy stílszerűen HÉV-eken toboroznak HÉV vezetőket, de a Volánnál és a BKV-nál is mindennapos, hogy járműveiken hirdetik az üres pozíciókat, sokszor a konkrét fizetés megjelölésével.
Konkrét fizetési sávot ezúttal nem jelölt meg a MÁV a felhívásban, a nyitott pozíciók mennyiségének függvényében persze ez értehtő is. Az utastájékoztató tábláról készült fotó tanúsága szerint ugyanis Budapesten és több vidéki városba is keresnek karbantartó szakmunkást, térközőrt és vonatjelentő őrt, váltókezelőt, pályamunkást, betanított munkást, valamint kocsirendezőt is.
Az, hogy a MÁV-nál emberi erőforrás oldalról kritikus a helyzet, amúgy régóta ismert. 2017 tavaszán például 360 betöltetlen pozíció volt meghirdetve a vasúttársaságnál, de attól is hangos volt a sajtó, hogy sztrájkészültség van a vállaltnál belengetett csoportos létszámleépítés miatt.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ahogy a legtöbb szektorban, ebben is bérfejlesztéssel igyekeztek orvosolni a problémákat. Csak emlékeztetőül, a Pénzcentrum 2017 májusi körképe szerint egy mozdonyvezető bruttó 386 079 forintot, egy kalauz bruttó 227 656 forintot, egy vasútijármű-vezetéshez kapcsolódó foglalkozású pedig 227 133 forintot kap havonta.
A teljesség igénye nélkül, néhány további kapcsolódó cikkünk a témában:
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








