Fapados jegyet vettél, de a poggyászdíj majdnem annyi, mint a repülőút? Ne fizess a bőröndért!
A pilóta képzés méregdrága, miközben alig vannak, akik betöltsék az állásokat, ráadásul a szakemberhiány az egész légi iparban gondot okoz - írja a Magyar Nemzet.
Hiába küzdenek a légitársaságok jelentős pilótahiánnyal, még mindig nagyon komoly összeget kell fizetnie annak, aki kapitány szeretne lenni. Az alapoktól kezdve egy Airbus - A320-as vagy Boeing - 737-es vezetésére jogosító engedély megszerzéséig
Mindezért cserébe ugyanakkor már egy kezdő elsőtiszt (másodpilóta) nettó 1-2 ezer eurót keres havonta. A bérek ráadásul a repüléssel eltöltött óraszámok függvényében gyorsan emelkedhetnek. Egy kapitány fizetése például már havi 6-8 ezer euró is simán lehet, ami 1,8 - 2,4 millió forintnak megfelelő összeg.
A légitársaságok egyébként már maguk is részt vesznek a különböző típusokra való kiképzésben, ám ennek előfeltétele, hogy a jelentkező rendelkezzen kereskedelmipilóta-engedéllyel. Ennek megszerzése képzéshelytől függően 30 ezer euró, azaz közel 10 millió forint körül van. A lap szakértője szerint ugyanakkor ma már nem kell különleges képesség ahhoz, hogy valaki repülőgépet vezessen, elég ha kitartó, elhivatott, és persze képes igencsak súlyos anyagi vállalásokat tenni.

Régen látott munkaerőpiaci válság körvonalazódik: egyre több magyar retteghet a kirúgástól 2025-ben?
Miközben a munkaerőpiac első ránézésre stabilnak tűnhet, a felszín alatt komoly átrendeződés zajlik, erre pedig jobb felkészülni.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A jövő oktatásának legfontosabb kérdése: kiválthatja az AI a hagyományos tananyagot?
A Tudományos Diákköri Mozgalom már évtizedek óta szerves része a magyar felsőoktatásnak.
-
Megtakarításból befektetés: avagy hogyan válhatunk befektetővé akár havi 50 ezer forinttal is?
Nyitrai Győzőt, az MBH Befektetési Bank üzlet- és termékfejlesztésért felelős vezérigazgató-helyettesét kérdeztük.


