Miközben a nyilvánosság figyelmét a tömeges leépítések és az ipari gigaprojektek körüli botrányok kötik le, szakértők egy átfogóbb és aggasztóbb folyamatra hívják fel a figyelmet.
A magyarok túnyomó többsége szereti a munkahelyét annak ellenére, hogy a többségük túlórában is dolgozik, amit sokszor nem is fizet ki nekik a munkáltató.
Az Epson új felmérése szerint, a magyar munkavállalók 82 százaléka szereti a munkáját és a munkahelyét, 74 százalékuk egyetért azzal a kijelentéssel, miszerint a munka és a magánélet közötti egyensúly megfelelő. Mindez annak ellenére van így, hogy többségüknek (68 százalék) hetente átlagosan 7 túlórája van, amelynek 41 százaléka kifizetetlen.
A munkavállalók jelentős része, 46 százaléka beismeri, hogy "a munkaórák mennyisége nem elegendő a szükséges feladatok elvégzéséhez", és 43 százalékuk mutat rá, hogy a munkával járó egyéb kötelezettségeknek való megfelelés, például részvétel a megbeszéléseken, jelentések készítése, az adminisztráció, a tényleges munkavégzés útjában áll. Emellett a kutatások arra is rávilágítanak, hogy az alkalmazottak a legjobb teljesítményre a túlórák ideje alatt képesek, ekkor olvassák el az olvasatlan e-mailjeiket (42 százalék), nézik át befejezett vagy majdani feladataikat (43 százalék), és mélyednek bele a szakcikkekbe készségeik fejlesztése érdekében (31 százalék).
A kutatás azt is felveti, hogy a túlóráknak köszönhetően munkaidőben sokkal inkább a szociális élet dominál a munkahelyeken, a megkérdezettek 29 százaléka beismeri, hogy szeret munkaidőben beszélgetni és társasági életet élni, a munkáját pedig túlórában fejezi be. Ezt támasztja alá, hogy a munkavállalók 80 százaléka fontosnak tartja a szociális életet a munkahelyen.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel 2025-ben: mire figyelnek leginkább a magyarok?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Az OTP Bank elkötelezett a digitális fejlesztések támogatása mellett (x)
Új, online gyorsan és kényelmesen igényelhető hitelterméket vezetett be az OTP Bank kisvállalkozói ügyfelei számára
-
Jön a nyári kupondömping a SPAR-nál! (x)
Több száz termék akár féláron – indul a SPAR nyári kuponakciója! Júliusban visszatérnek a SPAR kuponnapok, ahol nemcsak a strandtáskád, hanem a bevásárlókosarad is tele lehet kedvezményekkel!
-
Digitális vállalkozói számla a BinX-től (x)
Gyors, modern és ügyfélbarát vállalati számlaszolgáltatást kínál a hazai neobank, a BinX, sőt a tranzakciós illetéket sem hárítja át ügyfeleire.


