A felmérés szerint a vállalatok akár fele (48%) már most is kínál négynapos munkahetet.
Olvasásra, játékra és a közösségi oldalak látogatására is szakít időt a napi feladatok mellett minden ötödik munkavállaló - derül ki a Kutatópont legfrissebb felméréséből. A számítógépet vagy okostelefont használó dolgozók csaknem egyharmada (32%) bonyolít le magánjellegű telefonokat munkaidőben, ötödük (20%) látogat online közösségi oldalakat, 15 százalékuk pedig számítógépes játékokkal játszik.
A reprezentatív felmérésből az is kiderül, hogy a munkavállalók szabadidejükben nem tudnak igazán kikapcsolódni és többször szorítják háttérbe privát programjaikat, ha a munka azt megkívánja. Az infokommunikációs eszközöket használók 60 százaléka szabadsága alatt is elérhető, 53 százaléka a munkaidején túl, minden második ember pedig betegen is dolgozik.
A megkérdezettek kétharmada (67%) úgy véli, hogy a szabadidő alatt végzett munka hatékony. A munkahelyen használt, de privát dolgokhoz kapcsolódó infokommunikációs eszközök használatát is hasonló arányban (69%) tartják fontosnak.
A Kutatópont eredményei arra is rámutatnak, hogy a munkavállalók csaknem 60 százaléka használ munkájához infokommunikációs eszközöket. Minden negyedik megkérdezett a munkaidejének nagy részét számítógép előtt tölti, minden ötödik pedig a munkaidő legalább felében más infokommunikációs eszközzel is dolgozik. Összességében a magyar munkavállalók 10 százaléka olyan környezetben dolgozik, ahol meghatározó az infokommunikációs technológia használata.
A megkérdezettek háromnegyede szerint az infokommunikációs eszközök javítják a munkavégzés hatékonyságát, ám azok körében, akik használnak is ilyen eszközöket ez az arány jóval nagyobb, csaknem 90 százalék.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


