Egyre több fiatal jelentkezik vendéglátós munkára Magyarországon úgy, hogy sem tapasztalata, sem szaktudása nincs, nagy fizetési igénye viszont igen.
Nemrég a 4-es 6-oson találkoztunk egy álláshirdetéssel, amiben a BKV munkatársakat keres. A hirdetésen felbuzdulva a Pénzcentrum utánajárt, mennyit kereshetnek a járművezetők a BKV-nál. Mint kiderült, igen nagy különbség van az egyes bérek között.
Ma Magyarországon a legtöbb területen alapvetően munkaerőhiány van, így a munkáltatók minden lehetőséget igyekeznek megragadni, hogy megfelelő munkaerőt toborozzanak. Bár a BKV-nál jelenleg létszámleépítés folyik, bizonyos munkakörökbe ők is keresnek embereket. A 4-es 6-os villamosokon például nemrég ezzel az álláshirdetéssel lehetett találkozni:

Ennek kapcsán a Pénzcentrum utánajárt, mekkora a munkaerőhiány a BKV-nál, és mennyit lehet keresni buszsofőrként, vagy villamosvezetőként.
Munkaerőhiány helyett létszámleépítés
Az álláshirdetés ellenére a BKV megkeresésünkre elmondta, hogy náluk nem jellemző a munkaerőhiány, sőt, jelenleg csoportos létszámleépítés zajlik a társaságnál. A létszámleépítés azonban nem érint minden területet, így a hiányzó munkakörökbe munkavállalókat keresnek. Elsősorban a csoportos leépítésben érintettek köréből igyekeznek válogatni, de mint a hirdetés is mutatja, új emberekre is szükségük van.
Mint az a hirdetésből is kiderül, elegendő lehet az általános iskolai végzettség a keresett munkakörre való jelentkezéshez. A munkába lépéshez egy 8-9 hónapos tanfolyamon kell részt venni, aminek az ideje alatt a járművezető tanulói bért kap. A tanfolyamért cserébe nem kell fizetni, a költséget csak a tanulmányi szerződésben meghatározottak szerinti szerződésszegési esetekben kell visszafizetnie a jelentkezőnek.
A vasúti területeken a járművezetéssel szerzett munkatapasztalat és a tanfolyami képzések alapján ezen munkakörből kerülnek ki a forgalom előkészítésével, szervezésével, irányításával foglalkozó munkatársak. A legjobb járművezetők közül kerülnek ki a gyakorlati oktatók is. A gyakorlati tapasztalatuk nagymértékben segíti ennek a területnek, a mindennap változó munkaerőigényeknek, illetve az ehhez szükséges műszaki feltételek összehangolását. Az autóbuszvezetők esetében korlátozottan lehet előrelépésről, karrierépítésről beszélni, hiszen minden autóbusz-járművezető tekintetében állandóak a feladatok és a követelmények. Ennek ellenére előrelépési lehetőség lehet: területvezető, diszpécser, esetlegesen valamilyen forgalmi munkakör.
A nagy kérdés: mennyit lehet keresni a BKV-nál?
Az egyes járművezetők fizetése között nagy különbségek is lehetnek, hiszen nincs két azonos jellemzővel bíró feladat a járművezetők között. A járművezetői tevékenységek bérkülönbségét több tényező befolyásolja, ezek közül a legfontosabbak:
- járműtípus és viszonylat sajátosságai,
- vezetési gyakorlat, szakmai tapasztalat
- a járművezetési útvonal /pl.: körúti villamos, vagy peremkerületi/
a tényleges értéke viszont jellemzően kortól, illetve hivatásos járművezetéssel töltött időtől függ. A fizetés meghatározásánál további tényezők még:
- a járművezető munkavégzési szokásai, hajlandósága: azaz vállal-e délutános, vagy éjszakai munkát, vállal-e csuklós autóbusz vezetést
- a járművezető beosztása, azaz dolgozik-e osztott műszakban, vagy csak állandó délelőttös, délutános illetve éjszakai műszakot vállal
- a járművezetők által vállalt többletfeladatok mértéke, azaz hajlandó-e túlórázni, illetve a pihenőnapján munkát végezni
Összegezve, az autóbuszvezetők bérezése független a járműtípusoktól (kivéve a szóló illetve csuklós busz közötti, vontatási pótlékban megjelenő különbséget), és
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ezzel a fizetéssel a BKV-s járművezetők között a buszsofőrök kereshetik a legtöbbet, ugyanis 2015. január-december közötti adatok alapján a havi átlag jövedelme egy
- HÉV járművezetőnek 290 ezer forint
- metró járművezetőnek 254 ezer forint
- villamos járművezetőnek pedig 312 ezer forint
amit ágazatonként, évenként eltérő mértékű túlmunkavégzés mellett érhetnek el.
Béren kívüli juttatásokat is kapnak a dolgozók
Ezen felül a cafeteria rendszer keretében béren kívüli juttatásokat is kaphatnak a dolgozók. A cafeteria keret éves összege idén bruttó 164 ezer forint, melynek felosztásakor tíz cafeteria elem közül választhatnak az arra jogosultak. A cafeteria rendszeren túl
- minden főállású, teljes és részmunkaidős (minimum 4 órás) munkavállaló és 2 közös háztartásban élő családtagja,
- nyugdíjba vonult munkavállaló és annak 1 közös háztartásban élő családtagja,
- valamint a szakmai gyakorlatot végző szakmunkástanulók
a BKV Zrt. menetrendszerinti járatainak teljes hosszán díjtalan utazásra jogosító igazolványt kapnak.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


