Kormányablakok: mától indul az ügyintézés
2011. január 3-án bővülnek az állampolgárok ügyintézési lehetőségei, ugyanis a területi államigazgatási szervek már működő ügyfélszolgálati irodái mellett megnyílnak a fővárosban 4 helyszínen, a megyeszékhelyeken, illetve a megyei jogú városokban a Kormányablakok, azaz a kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodái - tájékoztat a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium.
A közlemény szerint a kormány kiemelt célja, hogy az államigazgatás olcsóbbá, hatékonyabbá és összefogottabbá váljon, illetve egyszerűbb legyen az ügyintézés az állampolgárok és a hatóságok számára. Január 3-án 29 helyszínen nyílnak meg az integrált ügyfélszolgálatok, azaz a Kormányablakok. A Kormányablakok megnyitásával a kormány hosszú távú célja az integrált ügyfélszolgálati irodák hálózatának kiépítése, mely az állampolgárok számára tartalomban és színvonalban is hasonló szolgáltatást nyújt.
A Kormányablakok ügyfélbarát nyitva tartással (8 óra és 20 óra között) intézik az állampolgárok ügyeit. Az ügyfélszolgálati munkatársak feladata, hogy minden ügyfél kérelmét, problémáját kezeljék és tájékoztassák az ügyfelet az adott ügy elintézésének legoptimálisabb módjáról.
Az állampolgár a Kormányablakban széleskörű tájékoztatást kap arról, hogy egy ügy mikor, hogyan és melyik hatóságnál intézhető, illetve felvilágosítást kap azzal kapcsolatban, hogy az adott ügyben milyen kérelmet, formanyomtatványt szükséges beadni. Továbbá az ügyfélszolgálat segít a szükséges formanyomtatványok kitöltésében, és a csatolandó dokumentumok ellenőrzésében is.
Az induláskor intézhető 29 ügykör száma bővülni fog. 2013 év végére a kormány terveinek megfelelően létrejön az egyablakos ügyintézés. Az egyablakos, járási szinten is megjelenő ügyintézési lehetőség a kormány 2013 év végéig teljesítendő célja. Az egyablakos ügyintézés által a polgárok egy helyen, a Kormányablaknál intézhetik legtöbb hatósági ügyüket, ahelyett hogy hivatalok sokaságát keresnék fel.
LISTA: itt működnek a kormányablakok