Pénzcentrum/MTI • 2010. szeptember 9. 13:02
Az ügyfélkiszolgálásban - beleértve a nagyvállalatok telefonos ügyfélszolgálati központjait (call centereit) is - komoly munkahelyteremtő potenciál van, jelenleg Magyarországon több mint 150.000 embert - egyharmaduk call centeres - foglalkoztatnak ebben a szektorban, és ez 10 százalékkal nőhet a következő évben - mondta Tóth Éva Mária, a Humán Erőforrás Alapítvány elnöke csütörtökön.
A sajtóbeszélgetésen ismertette, hogy 28 ezren dolgoznak nemzetközi szolgáltató központokban, tavaly több mint ezerrel nőtt az itt foglalkoztatottak létszáma.
Tóth Mária Éva hangsúlyozta, hogy az iparágban foglalkoztatottak száma a válság ellenére is nőtt Magyarországon, főként a bankok, kintlévőség-kezelő cégek, illetve a közműszektor bővítette ügyfélszolgálati kapacitásait.
Lakatos Zsolt,a Teleperformance - az egyik nemzetközi call-center szolgáltató - magyarországi vezérigazgatója szerint a kormánynak is segíteni kellene az iparág versenyképességének növelésében. Itt az adópolitika, a munkát terhelő adók, valamint a képzés játszik kulcsszerepet, a vállalati programok pedig abban tudnak segíteni, hogy a munkavállalók is vonzónak találják a szakmát - mondta.
Kiemelte: Magyarországnak versenyelőnye van a közép-kelet-európai régióban képzettség tekintetében, amit ki is tud használni, mivel a nagyobb cégek inkább az esetleg drágább, de megfelelően szakképzett munkaerőt biztosító országokba szervezik ki ügyfélkapcsolati központjaikat.
Európában, a Közel-Keleten és Afrikában összesen körülbelül 300.000 ügyfélszolgálatos munkahely van jelenleg, és a következő években ez 10 százalékkal nőhet - mondta Lakatos Zsolt. A vezérigazgató szerint Magyarországnak abban van lehetősége a versenyben, hogy az európai nyelveket egyszerre ragadja meg, vagyis európai soknyelvű ügyfélkapcsolati központok jöjjenek létre.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Humán Erőforrás Alapítvány az utóbbi években az ügyfélkapcsolati szakképzési rendszer kidolgozásán, valamint azon munkálkodott, hogy hogyan lehet bevonni a megváltozott munkaképességűeket az üzleti szolgáltató szektor munkavállalói közé - mondta Tóth Éva Mária.
Az Országos Képzési Jegyzékben már négy, ügyfélszolgálathoz kapcsolódó szakma szerepel, 2003 óta ezeken a területeken már több mint ezren végeztek. Ezenkívül tavaly akkreditálták a posztgraduális másoddiplomás képzést ügyfélkapcsolati szakközgazdász és szakértő területen, a felnőttképzésben pedig 2007 óta 300-an végeztek call center vezetői és felügyelői szakirányon. Hozzáfűzte: sokszor nincs elég jelentkező a képzésre, mert sok előítélet van a szakmával szemben, pedig a válság ellenére is szinten maradt a kínált állások száma.
A fizetésekről elmondta: azok nyelvtudástól függően szóródnak, Budapesten és környékén, valamint a nagyvárosokban a magyar nyelvű szolgáltatásnál 10-20 százalékkal haladja meg a minimálbért a fizetés, az idegen nyelven végzett munkánál pedig 280-300.000 forint bruttó alapbér.