Ha te is fogyasztod, vásárlod ezeket a világszerte ismert termékeket, töltsd ki a Pénzcentrum gazdasági kvízét és teszteld, mit tudsz a világ legsikeresebb multinacionális vállalatairól!
A 21. század fiatal pénzügyi szakemberének magabiztos és világos jövőképe van karrierjéről, biztos állás és pénz motiválja - derül ki a világ legnagyobb pénzügyi és számviteli szakembereket tömörítő szakmai szervezete, az ACCA és, a Mercer tanácsadó cég kutatásából.
A kutatás, amit "Y generáció: A potenciál felismerése" névvel jegyeztek, rámutat arra, hogy a szakma legifjabb tagjai dinamikus karrierre és ösztönző munkahelyre vágynak. A munkáltatók számára ez a kutatás felhívást jelent a jövőre nézve, ugyanis ha nem fektetnek kellő tőkét a fiatal szakemberek felkarolásába, könnyen elveszíthetik a tehetségeket.
A több mint 3200 választ számláló kutatás a világ 122 országának részvételével az egyik legjelentősebb felmérésnek számít, amely a fiatal korosztály munkavállalásával foglalkozik. Rendhagyó módon vezető világszervezetek is részt vettek az interjúban, hogy bepillantást engedjenek a frissen végzett szakemberek hatásos menedzselésébe. Többek között a Santander, a Hays, Aviva, a KPMG, és az Unilever is válaszolt a kérdésekre.
Bár a tanulmány szerint az Y generáció (a 80-as években és a 90-es évek első felében születetek) pénzügyi szakemberei elégedettek jelenlegi helyzetükkel, aggályaikat fejezték ki a jövővel kapcsolatban, utalva arra, hogy a szervezetek nem képesek számukra megfelelő előrejutást biztosítani.
"Az Y generáció pénzügyi szakemberei okos tervezők. A kutatás szerint keményen dolgoznak, de gyors és egyértelmű jutalmazást várnak cserébe. Az új generáció karriervágyainak kezelése és szakmai előrejutásának átláthatósága kulcsfontosságú lesz a munkáltatók számára ahhoz, hogy betarthassák ígéreteiket. Ha a munkáltató ezt nem érti, komoly kockázatot vállal a későbbiekben, különösen, amikor a gazdasági helyzet javulni kezd" - mondta Katka Benesova, az ACCA Csehországért, Szlovákiáért és Magyarországért felelős területi igazgatója.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


