1997 óta először emelkedett 20 százalék fölé Spanyolországban a munkanélküliek aránya, vagyis minden ötödik munkaképes korú állást keres az országban.
Spanyolország gazdaságát az elmúlt évtizedben az építőipar virágzása húzta felfelé, rengeteg bevándorlót vonzva a dél-európai országba. A válság begyűrűzése óta azonban szinte minden építkezés leállt, és immár hat egymást követő negyedévben csökkenést mutat a spanyol nemzeti össztermék.
A 2009 végén még csak 18,8 százalékos munkanélküliségi ráta az idei első negyedévre már 20 százalék fölé emelkedett, ami összesen több, mint 4,6 millió álláskeresőt jelent. Elemzők azonban attól tartanak, hogy ez a szám tovább fog emelkedni.
A legveszélyeztetettebbek a 25 év alatti munkavállalók, körükben nőtt meg ugyanis a leginkább a munkanélküliek száma. A tavalyi évben összesen mintegy 700 ezer ember vesztette el állását Spanyolországban.
Hazánk helyzete sem sokkal rózsásabb, igaz, itthon egyelőre nem éri el a 12 százalékot a munkanélküliség. A 25 év alattiak azonban nálunk is nehezebb helyzetben vannak a munkaerőpiacon: a 15-24 éves korcsoportra számított 27,7%-os munkanélküliségi ráta 2,5 százalékponttal meghaladta az egy évvel ezelőttit.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.