Pénzcentrum • 2010. május 1. 05:02
Az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) honlapján felhívta a figyelmet, hogy a mai nap folyamán az elektronikus bevallási (eBEV) szolgáltatások várhatóan reggeltől estig nem lesznek elérhetőek.
Adatbázis-karbantartás miatt az APEH eBEV szolgáltatásai május 1-jén reggel 7 és este 6 óra között nem lesznek elérhetőek, így ezen idő alatt az adózók bevallásaikat nem tudják elektronikusan postázni az APEH-hoz. A karbantartás befejeztével a szolgáltatás újra zavartalan lesz.
Az eBEVszolgáltatásokat az Ügyfélkapun keresztül lehet igénybe venni. A szolgáltatást tehát csak azok a felhasználók tudják használni, akik előzetesen regisztráltak az Ügyfélkapura.
Hogyan lehet az ügyfélkapura regisztrálni?
Az ügyfélkapus regisztrációt az okmányirodák végzik. A regisztráció, és az ügyfélkapu használata ingyenes. Az okmányirodákban előzetesen időpontot lehet igényelni, a regisztráció egy gyakorlott ügyintézővel nem kerül 5 percnél több időbe.
Abban az esetben, ha az okmányirodában csak a bevallási határidők utánra tudnának időpontot biztosítani, érdemes az APEH Ügyfélszolgálati Irodáiban regisztrálni. Utóbbira tavaly ősz óta van lehetőség. Az ügyintézés az APEH-nál is ingyenes és gyors.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A regisztrációhoz az állampolgárnak szüksége van egy személyazonosító okmányra, és egy elektronikus levelezési címre, ahová a rendszer a regisztrációt követően automatikusan elküldi az első belépéshez szükséges kódot, amely a regisztráció napjától számítva 5 napig használható.
Az ügyfélkapus tárhelyet a regisztráltak a www.magyarorszag.hu oldalon keresztül érhetik el. Az első belépés után egy új - csak a felhasználó által ismert - jelszót kell kitalálni. Az új jelszó érvényességi idejét legfeljebb két évre lehet beállítani.