A 2009. november-2010. januári időszakban a 15-74 éves foglalkoztatottak száma 3 millió 750 ezer, a munkanélkülieké 456 ezer fő volt, ami 10,8%-os munkanélküliségi rátát jelentett.
A vizsgált időszakban a 15-64 éves népesség 61,7%-a, ezen belül a 15-61 évesek 64,3%-a jelent meg a munkaerőpiacon. A 15-64 éves foglalkoztatottak létszáma 2009. november-2010. januárban átlagosan 3 millió 719 ezer fő volt, 91 ezer fővel kevesebb, mint egy évvel ezelőtt. Az erre a korcsoportra számított 55,0%-os foglalkoztatási ráta az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,1 százalékponttal csökkent.
A 15-74 éves munkanélküliek létszáma 456 ezer fő volt, 105 ezer fővel több, mint egy évvel korábban. A munkanélküliségi ráta 10,8%-os értéke 2,4 százalékponttal haladta meg az egy évvel korábbit. (Az előző három hónapi időszakhoz viszonyított 0,3 százalékpontos növekedés némileg alacsonyabb az előző év hasonló időszakában mértnél.) A férfiak munkanélkülisége 2,5 százalékponttal, a nőké 2,4 százalékponttal nőtt.
A munkanélküliek 18,2%-a a munkaerőpiacon csak a kis létszámban jelenlévő 15-24 éves korosztályból került ki, az erre a korcsoportra számított 27,8%-os munkanélküliségi ráta 6,3 százalékponttal haladta meg az egy évvel ezelőttit. A 25-54 évesek, azaz az ún. legjobb munkavállalási korúak munkanélküliségi rátája 10,0% volt, 2,4 százalékponttal magasabb, mint 2008. november-2009. januári időszakban.
A munkanélküliek 45,1%-a egy éve, vagy annál régebben keresett állást. A munkanélküliség átlagos időtartama 16,4 hónap, 1,7 hónappal rövidebb az egy évvel korábbinál.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


