Világgazdaság • 2010. január 22. 09:02
Bezárja belgiumi gyárát és Németországban is sok ezres létszámleépítést hajthat végre a General Motors (GM). A világ egyik vezető autógyártója milliárdokat költ európai érdekeltségeinek átstrukturálására, és csak reménykedhet a piac fellendülését követő sikerben.
Most már biztos, hogy 2600 belga munkahely fog megszűnni miután véglegesen leáll a termelés a GM Észak-Belgiumban található antwerpeni gyárában. A szakszervezetek természetesen napok óta tiltakoznak a döntés ellen, de a GM új európai vezérigazgatója, Nick Reilly a gyárbezárásról kijelentette, a döntés elkerülhetetlen az Opel és a Vauxhall márkák túlélése érdekében - írja mai számában a Világgazdaság.
Nem egyedül a belga üzemben lesznek elbocsátások a közeljövőben. A GM az Európában lévő 50 ezer munkahelyéből mintegy 8300-at készül leépíteni, és csak Németországban 4900 állás kerülhet veszélybe. Az amerikai autógyár magyarországi leányvállalatánál, a szentgotthárdi GM Powertrain-Magyarország Kft-nél meglévő 640 munkahelyt nem fenyegeti a megszűnés veszélye.
Korábban: Nem épít le a GM Magyarországon
Az autógyárnak mintegy 3,3 milliárd eurójába kerül az európai márkák gyártókapacitásainak átstrukturálása, amiből 2,7 milliárd eurót az európai kormányoktól kalapoznak össze az amerikaiak. A kiadásokhoz - a tervezett közel 20%-os németországi leépítések ellenére - tetemes összeggel járul hozzá Németország is, az Opel gyár fennmaradásának biztosítása érdekében.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az autógyár menedzsmentje az átalakítások ellenére sem jósol semmi jót 2010-re. Reilly szerint az idei év rendkívül nehéz lesz, mivel a prognózisok alapján az amúgy is gyenge 2009-es évnél mintegy 1,5 millióval kevesebb személyautó fog gazdaára találni Nyugat-Európában.
A hazai értékesítési adatokról: Akciós hitelből adósságcsapdába: kinek van 55 % önrésze manapság?