Nem árt tudni, pedig sok nyugdíjas még csak nem is hallott róla (2.)

Pénzcentrum2010. január 21. 05:02

Elégedett ügyfelek, nyugdíj ügyintézés az interneten Az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság közzétette a 2009. második félévre vonatkozó országos ügyfélelégedettség felmérés összesített adatait. A számok jól mutatják, hogy sokan még mindig nem hallottak az elektronikus ügyintézés adta lehetőségekről, ha mégis, akkor sem használják azokat. A Pénzcentrum összeállítása a felmérés végeredményének bemutatását követően az első lépések megkönnyítésében segít az érintetteknek.

Az ügyfélelégedettség felmérés végeredménye

A válaszadók 42,4%-a kereste fel nyugdíjigény benyújtása céljából az ügyfélszolgálatot, 14,1%-uk általános felvilágosítást kért, míg az ügyfelek 10,5 %-a kivételes nyugdíjügyeket intézett. Többen adatszolgáltatási és adatpótlási kötelezettségeiknek tettek eleget, mások a folyamatban lévő ügyeik aktuális állásáról érdeklődtek, de akadtak, akik csak nyomtatványokat szereztek be.

A várakozási idő az esetek döntő többségében kevesebb volt, mint fél óra, az ügyfelek 51,1%-a 10 percen belül sorra került. A válaszadók 2,3%-a viszont elégedetlen lehet a várakozási idővel, mivel több, mint egy órát várakoztak az ügyfélszolgálaton.

A válaszadók többsége kiválónak minősítette az ügyintézők segítőkészségét, valamint azügyintézés gyorsaságát és közérthetőségét, de sokan elégedettek a nyitvatartási idővel és az ügyfélfogadás körülményeivel is. A válaszadók mindössze 1,10%-a nem járt sikerrel az ügyintézés során, és úgy érzi, hogy nem kapott kielégítő felvilágosítást.

A többség átlagosnak tartja a kiszolgáló egységek színvonalát, de az elektronikus ügyintézésről még mindig kevesen hallottak. A válaszadók 22,91%-a nem is tudja, hogy van ilyen, 48,59% úgy nyilatkozott, hogy nincs lehetősége használni, míg 28,50% jónak tartja és él ezzel a lehetőséggel.

Nyugdíj-ügyintézés az interneten

A túlterhelt adminisztratív munkatársak a hátuk közepére sem kívánják a nyugdíjazással kapcsolatos papírmunkát, különösen, ha van annak sokkal kényelmesebb módja is. A személyes ügyintézés során sok ügyfél kedvét szegheti az esetleges kellemetlenségek miatt, melyek többsége könnyen elkerülhetővé válik az elektronikus ügyintézés használatával. Az interneten keresztül számos ügyet rövid időn belül elintézhetünk.

Sokan félnek belevágni az internet adta lehetőségekbe, azzal indokolják, hogy még egy SMS-t sem tudnak írni, nem még a számítógépen ügyet intézni. Akinek viszont sikerül leküzdeni a kezdeti nehézségeket az később rengeteg időt megspórolhat ennek köszönhetően.

Cikkünk folytatódik, kattintson!

Az elektronikus ügyintézés rejtelmei

JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

{BANNER}}
A felmérések szerint a megkérdezettek 28,50%-a jónak tartja és él az elektronikus ügyintézés adta lehetőségekkel, a gyakorlatban viszont ennek inkább csak az első fele igaz, mivel a nyugdíjasokra vonatkozó szolgáltatásokat még mindig csak kevesen ismerik. A közigazgatási eljárások gyorsítása érdekében folyamatosan bővülnek az elektronikus ügyintézés adta lehetőségek, miközben az adatvédelemre, a feldolgozásra és a tárolásra is egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek.

Az Ügyfélkapu a magyar kormányzat elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszere. Ez biztosítja, hogy felhasználó a személyazonosság igazolása mellett egyszeri belépéssel, biztonságosan kapcsolatba léphessen az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel. Aki létrehozta már a saját ügyfélkapuját, az olyan elektronikus szolgáltatásokat használhat a portálon keresztül, amelyeket a különböző közigazgatási szervek nyújtanak.

Alapesetben minden hatósági eljárás intézhető elektronikusan is, csak törvény, kormányrendelet, illetve önkormányzati rendelet zárhat ki valamely ügyintézést ebből a körből (lényeges eljárási szabály, hogy az informatikai eszközzel nem rendelkező ügyfél nem szenvedhet hátrányt amiatt, hogy a hatósággal nem tud elektronikus úton érintkezni). Az ügyfélkapu nyitása egy regisztrációs eljárás, amelyet bármely természetes személy kezdeményezhet valamelyik okmányirodában, illetve az interneten keresztül.

Az állampolgárok a regisztrációt követően kezdhetnek elektronikusan ügyet intézni. Az ügyfélkapu egységes, szabványos csatlakozást tesz lehetővé megfelelő törvényi keretek között. Egy olyan eszköz, amely biztosítja, hogy a használó egyedileg azonosított módon biztonságosan léphessen kapcsolatba az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatásokat nyújtó szervekkel. Az ügyintézés során a Súgó mellett e-mailen vagy telefonon is kérhet segítséget az elakadt felhasználó.

Az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság elektronikus ügyintézési rendszert működtet, amely az ügyfélkapuhoz hozzáféréssel rendelkező személyek részére biztosít lehetőséget elektronikus űrlapok kitöltésére és beküldésére. A szolgáltatások az ONYF honlapján az "Elektronikus ügyintézés" ikonra kattintva is elérhetőek.

Cikkünk folytatódik, kattintson!

Interneten keresztül benyújtható kérelmek, nyilatkozatok, bejelentések

Címkék:
ügyfélelégedettség,