29 °C Budapest

Kuglóf és bor: a legnépszerűbb céges ajándékok

Pénzcentrum
2009. december 7. 09:32

Manapság már közel sem annyira szezonális a céges reprezentációs célú ajándékozás, mint öt évvel ezelőtt volt, amikor is a piacon működő vállalkozások a forgalmuk ötven százalékát hozták a decemberi időszakban-írja a Napi Gazdaság.

Ma már a nagyjából 10 milliárd forint forgalmú szegmens jelentősebb részét az évközi reprezentációs költségek adják, karácsonyra a bevételek 30 százaléka marad.

Az is gyakran előfordul - és nem csupán a válság miatt -, hogy a cégek annyira megvágják a repibüdzsét, hogy az üzleti partnereknek csak egy szépen "becsomagolt" elektronikus levél jut.

Továbbra sem ritka, hogy a nagyobb vállalatok több millió forintot költenek el a piacon, de a cég kiterjedt partneri hálózatára tekintettel ebbe legfeljebb egy palack bor fér bele fejenként. A cégek többsége jellemzően néhány százezer forintot szán a célra, a köztes érték félmillió forint körül alakul és majdnem mindig valami egyedire, az átlagostól eltérőre vonatkozik.

Tény azonban, hogy a fejenként számolt maximum 2-4 ezer forintos értékhatárba különleges ajándék nem nagyon fér bele. Tihanyi Gábor, a Prestige Present Kft. egyik tulajdonosa szerint az utóbbi időben a borok, kuglófok, sütemények és prémium csokoládék a legkedveltebb ajándéktárgyak.

HR BLOGGER
coachco  |  2025.08.05 18:51
Idén másodszor bicajoztuk körbe Mádról indulva a Tokaj-hegyet. Ez háztól-házig nekünk 54 kilométer v...
vezetoi-coaching  |  2025.08.05 09:47
Durva kérdés, ugye? Ideteszek egy videó linket, amely a tradicionális választ adja: “mindig jobb, és...
laskainelli  |  2025.08.03 15:34
Egy kliensem több, mint tíz éve élt együtt a férjével, és bár kívülről úgy tűnt, minden rendben van,...
hrdoktor  |  2025.08.01 12:16
Sokan már a tavasz beköszöntével diétázni és sportolni kezdenek, hogy a strandszezonra formába lendü...
kovacstunde  |  2025.07.05 08:00
Hosszú évek óta Angliában bébiszitterként dolgozó kliensem panaszolta; hogy kisiskolás unokáját a me...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. augusztus 13. szerda
Ipoly
33. hét
EZT OLVASTAD MÁR?