A Manpower 41 ezer munkaadó bevonásával készített felmérést arról, hogyan látják a nem saját állományú munkaerő (határozott időtartamú, kölcsönzött dolgozó, megbízási szerződés keretében foglalkoztatott, tanácsadó, kiszervezett munkavállaló) szerepét saját vállalkozásuk jövőjében.
A Manpower meggyőződése, hogy az ilyen, atipikus foglalkoztatási formák jelentősége a recesszió enyhülésével egyre fontosabb szerepet kap a vállalatok emberi erőforrás stratégiájában.
A globális felmérés eredménye azt mutatja, hogy munkaadók 62%-a szerint vállalatuk emberi erőforrás stratégiájában nem töltenek be fontos szerepet a nem saját állományú dolgozók. A kérdésre a cégvezetők 34%-a válaszolt igennel, a bizonytalanok aránya pedig négy százalék volt.
Régiós bontásban az amerikai kontinens vezet: ott az igen és nem válaszok csaknem fele-fele arányban szerepeltek. (50% nem tartja fontosnak, 48% fontosnak tartja, 2% bizonytalan)
Az EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) régióban a munkaadók kisebb aránya tartja stratégiailag fontosnak a nem saját állományú munkaerő foglalkoztatását. A térségben a megkérdezettek háromnegyede válaszolt nemmel, két százalék bizonytalan volt, és mindössze 23% mondta azt, hogy az atipikus foglalkoztatás fontos cége emberi erőforrás stratégiájában.
A térség éllovasa Magyarország. Itt nem csupán a régiós, de a globális átlagot is meghaladja azon munkaadók aránya, akik a saját munkaerő foglalkoztatása mellett a külső dolgozók bevonásának is nagy jelentőséget tulajdonítanak. A csaknem 800 magyarországi megkérdezett 60,6 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a nem saját állományú munkaerő nem tölt be fontos szerepet vállalatuk stratégiájában, míg 38,1 % fontosnak ítéli szerepüket.
A legnagyobb arányban az észak-magyarországi (44,3%), a budapesti (43,3%) és az észak-alföldi (41,4%) régióban születtek igenlő válaszok.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Iparági bontásban a vendéglátás vezet (46,1%), míg a sereghajtó a mezőgazdasági, halászati, vadászati és erdőgazdasági szektor (29.5%)
Utóbbi azért is meglepő, mert a nem saját állományú munkaerő foglalkoztatásának legfőbb indoka a felmérés szerint a szezonális időszakban megnövekedett munkaerő-igény (14,2%). A munkaadók több mint 7 és fél %-a a speciális tudásigényű munkakörök betöltését, míg 7,2%-a létszámstopot, vagy más korlátozást jelölt meg legfontosabb okként.
Bár a felmérés alapján úgy tűnik, a magyarországi munkaadók jóval nyitottabbak a nem saját állományú munkaerő foglalkoztatására, mint a régió más országainak vállalatvezetői, a dolgozó beillesztésében (felvétel, betanítás) a régiós átlagnál kisebb arányban alkalmazzák ugyanazt a bánásmódot, mint a saját munkaerő alkalmazásakor. A magyarországi válaszadók 55,2%-a válaszolt igennel arra a kérdésre, hogy a kölcsönzött, kihelyezett, külsős dolgozók ugyanolyan bánásmódban részesülnek-e, mint az állandó munkaerő, míg a régiós cégvezetők 72%-a adott erre a kérdésre pozitív választ.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


