Mit vegyünk fel állásinterjúra? Ez a kérdés idővel lehet, hogy idejétmúlt lesz, ha a cégek körében elterjed a videó-chaten történő interjúztatás, amikor már ki se kell lépnünk otthonról a munkakereséshez.
Ezzel a módszerrel a cégek nem csak időt, de pénzt is megtakarítanak, ráadásul nekünk is, hiszen az utazás költségét mindenképp megspóroljuk. Természetesen ennek is megvannak a hátulütői, hiszen skype közben megszakadhat a kapcsolat, plusz a háttérzajok is igen zavaróak lehetnek, a személyes báj bevetésének pedig csak korlátozott tere van.
Ezt az interjú-módszert persze főként nemzetközi cégek alkalmazzák, akik külföldről is toboroznak munkaerőt, hiszen az ő kiutaztatásuk, elszállásolásuk költségei igen borsos összeget tesznek ki. Persze telefonos interjúval korábban is meg lehetett ezt spórolni, azonban a videó-chatnek megvan az az előnye, hogy nem veszik el teljesen a személyes kontaktus.
Skype-on való interjúzás során néhány dologra mindenképp ügyelni kell. Egyrészt próbáljunk meg olyan helyiséget találni a lakásban, ahol nincs a hátunk mögött semmilyen fényforrás, például ablak, hiszen így az arcunk árnyékban lesz. A "szemkontaktust" úgy tudjuk megteremteni az interjúztatóval, ha mikor ő beszél, a monitoron az ő képét nézzük, ám mikor válaszolunk, a kamerába nézünk.
Itt sem mindegy, hogy milyen ruhát viselünk: fehéret például nem túl szerencsés, mivel a monitoron először a fehér foltokat érzékeljük, így elvonjuk a figyelmet az arcunkról. És persze ne feledjük el azt sem, hogy a háttérből is sok minden látszik, érdemes tehát eltakarítani a lakásromokat, mielőtt a webkamerát bekapcsoljuk. Előny persze, hogy ha nem állunk fel a székből, szinte mindegy, alul mit viselünk.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


