A rossz kommunikáció tönkreteszi a munkát

Pénzcentrum2009. október 15. 09:17

Az egész cég életére, teljesítményére kihatással van, hogyan kommunikál a vezetés a dolgozókkal. A fluktuáció mértéke vagy a vállalati elégedettségi tesztek önmagukban árulkodnak arról, mennyire erős ebben egy szervezet. Ahhoz, hogy valóban hatékony legyen a kommunikáció, érdemes tüzetesen megvizsgálni, valóban célba érnek-e az üzenetek, van-e az adott témában egyáltalan kommunikáció, ez milyen módon, milyen gyakran történik. Ha az eredmények nem túl kedvezőek, mindenképpen akciótervet kell készíteni.

A vállalaton belüli kommunikáció többféle összetevőből állhat. Érdemes megvizsgálnunk a kommunikáció irányát, jellegét és tartalmát ahhoz, hogy definiálni tudjuk mit is értünk vállalaton belüli kommunikáción. Jelenthet egyrészt egy felülről lefelé irányuló kommunikációt, ami egyfajta tudásmegosztás a vezetéstől a beosztotti szintek felé. Ugyanakkor beszélhetünk kétirányú kommunikációs folyamatról, amikor nemcsak egy egyszerű közlésről van szó, hanem egy aktív élő folyamatról, melyben mindkét fél szereplő. Ilyenek lehetnek például a különféle fórumok, meetingek a vállalat életében

A cikk folytatásához kattintson az alábbi linkre.

 

Címkék: