A gyorsétterem-láncok egyre nagyobb előszeretettel alkalmaznak 60 év feletti munkavállalókat. A McDonald's egyik vezetője szerint a vendégek kimondottan igénylik, hogy ne csak fiatalok legyenek az éttermekben.
A McDonald's nemrég felkérte a Lancaster University Management School-t, hogy végezzen fogyasztói felméréseket 400 brit éttermében. Az eredmény különös megállapításokat hozott: a fogyasztók 20 százalékkal elégedettebbek azon éttermekkel, ahol a dolgozók vagy a vezetés tagjai között 60 év felettieket is vannak.
David Fairhurst, a brit McDonald's személyzeti vezetője szerint az ideális az, amikor a fiatal és az idős munkatársak hatékonyan tudnak együtt dolgozni. Ez ugyanis egyértelmű profitnövekedést eredményez, hiszen a felmérésben említett 20 százalékos elégedettség-növekedés már a bevételben is egyértelműen kimutatható.
A szakember szerint az idősek előnye a több évtizedes munkatapasztalat, a könnyebb kapcsolatteremtés, hatékonyabb kommunikáció, és a munkahelyi normákhoz való könnyebb igazodás. Sőt, a fiatalabb kollégákat is inspirálja, ha egy idősebbel dolgozhatnak együtt.

A világ legnagyobb étteremláncának 119 országban összesen mintegy 400 ezer dolgozója van. A brit éttermekben dolgozók 60 százaléka 21 év alatti, és mindössze ezren vannak, akik 60 év felettiek. A legidősebb McDonald's munkatárs egy 83 éves matróna, aki az étteremlánc egyik Southampton-i egységében dolgozik.

Életveszélyes munkahelyek Magyarországon: itt történik a legtöbb baleset, egyre aggasztóbb a helyzet
Tavaly 75 ember halt meg munkahelyi balesetben, ez 20 százalékos növekedés - olvasható a MASZSZ közleményében.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


