A béren kívüli juttatások egyik legkedveltebb formája az ajándék utalvány, amely a jelenlegi jogszabályok szerint évente három alkalommal a minimálbér 10 százalékáig, azaz idén 7 150 forintig még adó- és járulékmentes.
Népszerűségének köszönhetően a magyar cégek közel fele honorálja ezzel a juttatási formával az alkalmazottak munkáját, amely a dolgozók számára is plusz értéket képvisel - közölte Sztankovits Mónika, a Sodexo Pass kommunikációs vezetője.
A béren kívüli juttatások gyakran adóelőnnyel járhatnak a pénzbeli kifizetésekhez képest, így ezek még a nehéz gazdasági helyzetben is jelentős költségmegtakarítást jelenthetnek a cégnek. Jelenleg az ajándék utalvánnyal bérszinttől függően akár a 65 százaléka is megspórolható a bér- és járulékköltségeknek. A másik oldalról megközelítve ez azt jelenti, hogy a cég akár kétszer akkora összegű juttatást biztosíthat alkalmazottainak ugyanabból a keretösszegből, mintha ezt bérben fizetné ki.
Az ajándék utalványt a cégek nem csak az alkalmazottaknak, de a velük egy háztartásban élő közeli hozzátartozóiknak is adhatják, így az utalvány értéke megtöbbszörözhető. Például egy négytagú család esetében a dolgozó akár 4*3*7 150, azaz 85 800 forint értékben részesülhet az utalványban. Az utalvány ideális juttatási forma, hiszen nem igényel különösebb utánajárást, és a vele járó adminisztráció is minimális.
Az ajándék utalvány igen közkedvelt a felhasználók körében is, mivel szinte mindenre, az élelmiszertől kezdve, a ruházaton át, a műszaki cikkekig elkölthető. Ennek megfelelőn az alkalmazottak saját igényeik szerint dönthetik el, hogy milyen terméket vásárol az utalvánnyal. A Sodexo Pass folyamatosan bővülő, Magyarországon legnagyobb több mint 43 000 üzletből álló ajándék utalvány elfogadóhely hálózata a biztosíték arra, hogy mindenki a számára legmegfelelőbb boltot válassza.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


