Egyre többen veszik igénybe a telefonos, illetve e-mailen keresztüli adóhatósági tanácsadást, hiszen így elkerülhető az ügyfélszolgálaton gyakori hosszú sorban állás, azonban az elektronikus segítségnyújtáson van még mit csiszolni a KPMG szerint - írja a Napi Gazdaság.
A legnépszerűbb megkeresési formának tavaly a telefonos segítség kérés számított, több mint egymillióan vették igénybe, az idei év első félévében pedig már több mint 840 ezren.
A négy éve működő APEH Contact Centere idén újabb funkcióval bővült, ugyanis már e-mailen keresztül is feltehetjük kérdéseinket, amire a hatóság szerint általában 1-2 hét alatt válaszolnak.
Nem ez a tapasztalata azonban a KPMG tanácsadó cégnek, szerintük ugyanis több hétbe kerül a folyamat, de olyan esettel is találkoztak, ahol 6 hónap alatt sem kapott választ az ügyfél.
Megoldást jelentene a cég szerint, ha az adóhatóság által ígért 60 napon belüli válasz jogi erejű lenne, vagyis hivatkozni lehetne rá.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Bár az elektronikusa kiszabott bírságokról még nincs tapasztalata a tanácsadóknak, mivel azt október végéig kapják meg az ügyfelek, azt azonban üdvözítőnek tartanák, ha az összeg nem csak a folyószámlán jelenne meg, hanem papír alapú értesítést is kapnának az adózók.
Szintén gyakori probléma, hogy a rendszer olyan hibalistát küld, amit az adózó nem tud 8 napon belül kijavítani, mivel az a hatóság rendszeréből fakad. Ilyenkor csak az illetékes ügyintézőhöz lehet fordulni, aki azonban nem jogosult arra, hogy a rendszerhibát kijavítsa.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


