Az áprilisi jövedékiadó-emelés után sokan várták a cigaretta árának emelkedését, ami be is következett, 5,5 százalékos átlagos mértékben. Az emelkedés viszont nem látszik a legkedveltebb márkákon. A leginkább fogyó 3 márka átlagosan 2 százalékos emelkedést produkált - írja a Napi Gazdaság.
A magyar fogyasztók továbbra is árérzékenyek maradtak a cigi árát tekintve, emiatt lehet, hogy a korábbi emelések miatt felzárkózó olcsóbb márkák helyett sokan ma már inkább az alig drágább, középkategóriás cigarettákat választják. Az egyre magasabb árak mellett a gyártók marketingfogásokkal igyekeznek megtartani a vevőket, nyárra több márka új külsőt kap, korszerűsítik a termékek ízét és dobozát is.
Az erős forint miatt mind százalékban, mind euróban megfelel az uniós elvárásoknak a magyar jövedékiadó szintje, átlagosan 70-80 százalék között mozog egy-egy márka árában az adóteher.
Külföldön sincs másképp a helyzet, mindenhol magas, és tovább emelkedik a cigaretta ára, aminek hatására tavaly először Belgiumban csökkent a dohányosok száma. A 10 milliós országban jelenleg 2,6 millióan dohányoznak, 1,73 millióan már leszoktak, a többiek pedig sosem voltak a szenvedély rabjai. A korábbi évekhez képest a dohányosok számában ez 2 százalékos csökkenést jelent.
Az uniós szabályokhoz való alkalmazkodás következtében Lengyelországban áprilisban 15-20 százalékkal drágult a dohánytermékek ára. Ez viszont olyan mértékben emelte a feketepiaci forgalmat, hogy a keleti határokon forgalomba kerülő cigi 60 százaléka csempészáru.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


