Ősszel folytatódik a Lépj egyet előre! elnevezést viselő program, amely arra hivatott, hogy a szakképesítéssel nem rendelkezők a munkaerőpiacon keresett szakmát tanulhassanak ki ingyenesen - olvasható a Népszabadságban.
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség szerint a 10,66 milliárd forintból összesen 21 ezren vonhatóak be a szakképzésbe a program 2 éve alatt, amelyhez egyébként bizonyos arányban azok is csatlakozhatnak, akiknek van ugyan szakképesítésük, de az nem bizonyul piacképesnek.
A program tavaly februárjában indult és az idén lezáruló első szakasza alatt 15,5 ezren szerezhetnek valamilyen szakképesítést. A program népszerűségének oka a kis adminisztrációs igény, illetve a kedvező időbeosztás.
A kezdeti 3,9 milliárd forint keretösszeget több alkalommal is megemelték, először 4,2, majd 4,8 milliárd forintra, így az eredeti tervekben szereplő 11 ezer főnél jóval többen kerülhettek be.
Ami a program hasznosságát illeti, az első képzések résztvevőinek véleményét összegző felmérés szerint a válaszadók 45 százaléka ítélte munkaerő-piaci helyzetét kedvezőbbnek. A felmérés idején készített számítások szerint a programból a képzési költséghez, a vizsgadíjhoz és az ösztöndíjhoz egy-egy résztvevő átlagosan 259 ezer forinthoz juthatott hozzá.

Életveszélyes munkahelyek Magyarországon: itt történik a legtöbb baleset, egyre aggasztóbb a helyzet
Tavaly 75 ember halt meg munkahelyi balesetben, ez 20 százalékos növekedés - olvasható a MASZSZ közleményében.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


