Az agrártermékek termelőiár-szintje 2006. januárban 3.6%-kal növekedett 2005 januárjához képest. Ezen belül a növényi termékek árszínvonala 10.3%-kal emelkedett, az élő állatok és állati termékeké 2.2%-kal csökkent - közölte a KSH.
A gabonafélék átlagára a vizsgált időszakban 2%-kal nőtt az egy évvel korábbi alacsony szinthez képest, azonban még így is 12.2%-kal alacsonyabb a 2000. évi árszínvonalnál.
A zöldségfélék ára januárban 18.8%-kal, a gyümölcsfélék ára 21.5%-kal emelkedett 2005 azonos időszakához képest, (ebben az időszakban ezekben a termékcsoportokban kevés termék fordul elő). Januárban a gyümölcsök közül az alma a legjelentősebb termék, ennek ára mind a piacon (25.8%), mind a felvásárlóknak történő értékesítésnél (34.6%) növekedett .
A burgonya ára (a tavalyi több mint 50%-os csökkenés után) idén 25.6%-kal emelkedett az előző év azonos időszakához képest.
A vágóállatok termelői ára 2006 januárjában 1.6%-kal csökkent (a tavalyi 15.5%-os növekedés után), ezen belül csak a vágómarha ára növekedett (16.7%-kal), a többi termék ára csökkent, a vágósertésé 2.3%-kal, a vágóbaromfié 6%-kal. Az állati termékek ára 3.3%-kal csökkent, ezen belül a tej termelői ára 3.6%-kal, a méz ára 13.6%-kal mérséklődött, ellenben a tyúktojás ára 3.6%-kal nőtt 2005 januárjához képest.

Életveszélyes munkahelyek Magyarországon: itt történik a legtöbb baleset, egyre aggasztóbb a helyzet
Tavaly 75 ember halt meg munkahelyi balesetben, ez 20 százalékos növekedés - olvasható a MASZSZ közleményében.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


