A Stadler ajánlata összességében 13 milliárd forinttal kedvezőbb, mint a Bombardier pályázata - erősítette meg a MÁV csütörtökön, az MTI-nek elküldött közleményében, amelyben részletesen ismertette a 30 motorvonat beszerzésére érkezett két ajánlat adatait.
Az MTI szerint a vonatok beszerzésének költsége a Bombardier ajánlatában egyenként 4.4 millió euró, míg a Stadler ajánlatában 400 ezer euróval több. A 30 vonat esetében ez 131 millió eurót illetve 144 millió eurót jelent.
A karbantartás költségére a Bombardier évente 8.2 millió eurót számolt, a Stadler 4 millió eurós ajánlatával szemben. 30 évre vetítve a MÁV közlése szerint ez 187 millió euró, valamint 120 millió euró.
Az ennek alapján számolt összköltség a Bombardier esetében 318 millió euró, a Stadleré ezzel szemben 53 millió euróval kevesebb, 264.8 euró. (Ebben a számításban a pénz időértéke nincs figyelembe véve - szerk.)
Többszöri elbírálás után a győztes a Stadler lett, a szerződés aláírására augusztus 15-én került sor.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Portfolio Gen Z Fest 2025


