E hét kedden (december 21.) tartotta évzáró rendezvényét a Magyar Nemzeti Bank. A díszes eseményen az írott és elektronikus sajtó munkatársainak körében sor került "A 80 éves Magyar Nemzeti Bank - az értékek védelmében" címmel meghirdetett első médiapályázat legjobb pályamunkáinak járó díjak kiosztására is. Az MNB legfontosabb feladatait, illetve az infláció negatív társadalmi hatásait bemutató pályázatával a portfolio.hu makrogazdasági elemzője Weinhardt Attila a harmadik helyezést érte el.
Az eseményt az MNB vezetése részéről Adamecz Péter alelnök, illetve Missura Gábor kommunikációs igazgató tisztelte meg. Adamecz Péter év végi záróbeszédében a jegybank célkitűzéseiről, az árstabilitásra való törekvésről, az infláció leszorításáról beszélt, és kiemelte, hogy ezek elérésében a sajtó munkatársainak kitüntetett szerepe van, szükség van az MNB, illetve az írott és elektronikus média munkatársai között az információáramlás megfelelő minőségére, a jó kapcsolatra.
A média felelőssége rendkívül nagy a jegybanki döntések lakosság felé való közvetítésében. Az MNB célja többek között az, hogy a lakosság minél szélesebb rétegei megismerjék a Monetáris Tanács döntéseit, és meg is értsék azok valódi tartalmát. Ehhez azonban közérthető információkra van szükség. Ezt a célt szolgálta az MNB által még tavasszal meghirdetett kezdeményezés, a 2004. évi első médiapályázat.
Az ezen való részvétel egyik alapfeltétele az volt, hogy a nagyközönség számára érthető, figyelemfelhívó, a témában felvilágosító jellegű anyag - műsor vagy cikk - készüljön. Emellett a pályamunkának tartalmaznia kellett olyan részt is, mely az MNB legfontosabb tevékenységeiről, az intézmény magyar és nemzetközi pénzügyi rendszerben betöltött szerepéről is a szól. A benyújtott pályamunkáknak mindenképpen ki kellett térnie az MNB fő feladatára, amely az árstabilitás elérése és fenntartása(azaz az infláció leszorítása és alacsonyan tartása).
Ezen keretfeltételek figyelembe vételével a választható témák közül a portfolio.hu elemzője, Weinhardt Attila az infláció negatív társadalmi hatásai témakör közérthető bemutatása mellett döntött, és "Infláció - a szegények "adója" címmel nyújtotta be pályázatát. Az anyag a zsűri értékelése szerint a 17 érvényes munka közül az egyik legkiválóbb pályázati anyag lett, és így az előkelő 3. helyezéssel jutalmazta azt. A díjakat Adamecz Péter adta át a nyerteseknek.
A díjkiosztó után a megjelent médiamunkatársak kötetlen beszélgetése zárta a délutánt.
A díjnyertes pályázat még egyszer:
Infláció - a szegények "adója"
Azért ez nem semmi! Ilyen fizetéssel keres most dolgozókat a magyar Coca-Cola: sok a nyitott pozíció
A Coca-Cola HBC Magyarország gyakornoki lehetőségeket kínál egyetemi, főiskolai hallgatók számára, akik szeretnének tapasztalatot szerezni egy nemzetközi vállalatnál.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Pörögnek idehaza a magánegészségügyi befektetések (x)
Most érdemes beszállni annak, aki gyorsan megtérülő befektetést keres! Sikeres a Mozgásklinika, Magyarország első manuálterápiás franchise-hálózata.
-
Kiemelkedő műalkotások a BÁV ART 84. Művészeti Aukcióján (x)
December 3–5. között közel 800 műtárgy kerül kalapács alá a BÁV ART háromnapos eseményén, amely a gyűjtők és befektetők számára is izgalmas lehetőségeket kínál.