Az elmúlt két havi árcsökkenést követően ismét emelkedtek az ipari termelői árak, és áprilisban 0.6%-kal haladták meg a márciusi szintet - közölte a KSH. A belföldi és a forintban kifejezett exportértékesítések havi áralakulása ugyanilyen mértékű volt. A termelői árak 12 havi árnövekedési üteme 4.4%-ot tett ki, ezen belül a belföldi értékesítési áraké 8.4%-kal, a forintban mért exporté 1.3%-kal volt magasabb, mint egy évvel ezelőtt. Az olajár emelkedése már erősen éreztette hatását.
A belföldi értékesítések áprilisi áralakulását az előző hónaphoz viszonyítva döntően a feldolgozóipari ágazatokban mért, átlagosan 0.9%-os árnövekedés határozta meg. Az áremelkedést elsősorban a fémalapanyag, fémfeldolgozási termékek gyártása (4%) és kőolaj-feldolgozás átlag felett növekvő árai indukálták (2.2%). A belföldi értékesítésekben meghatározó élelmiszer-ipari ágazatban az árnövekedés 0.4% volt. Az energiaágazatban mért 0.4%-os átlagos ármérséklődést a villamosenergia-termelés, -elosztásban megfigyelt 0.9%-os árcsökkenés váltotta ki, amit a hőerőművek által előállított villamos energiának a maximált hatósági áraknál némileg alacsonyabb áron történő, ágazaton belüli értékesítése indokolt.
A 12 havi áremelkedés a belföldi értékesítésben átlagosan 8.4% volt. Átlagot meghaladó mértékben növekedtek az árak az ún. energiaágazatban (16.0%), ezen belül is a gázgyártás, -elosztás (34.8%), továbbá a gőz-, melegvízellátásban (14.8%).
A forintban mért exportértékesítési árak áprilisban az előző hónaphoz mérten 0.6%-kal emelkedtek. A feldolgozóipari ágazatok közül a legerőteljesebben (3.5%-kal) a kőolaj-feldolgozás árszintje nőtt. Az ipari kivitelt meghatározó gépipari ágazatok közül a villamosgép-, műszergyártás ágazatban 1.8%-os árnövekedést mért a KSH. A világpiaci áralakulással összhangban a legradikálisabban (12.4%-kal) a kőolaj-feldolgozás kiviteli árai nőttek.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


