10 °C Budapest

Enyhén emelkedhet a német fogyasztói bizalom

Pénzcentrum
2004. április 28. 12:28

Májusban kismértékben javulhat a németországi fogyasztói bizalom, azonban a munkanélküliségtől és a létfenntartási költségek növekedésétől való félelmek továbbra is jelen vannak, amely természetesen fékezi a lakossági fogyasztás bővülését, és ezen keresztül az idei gazdasági növekedést is - derül ki a GfK jelentéséből, a Reuters tudósítása szerint.

A GfK piackutató intézet munkatársai által 2000 német állampolgár megkérdezésével elkészült felmérésből az derül ki, hogy az előretekintő fogyasztói bizalom indexe a lefelé módosított áprilisi 5.0 után májusban 5.2-re nőtt.

A növekedés azért méltó említésre, mert a mutató 2003 szeptembere óta az alkalmi emelkedések ellenére 5.0 pont körül ingadozik. A jelentés megállapítja, hogy a munkaerőpiacon továbbra sem láthatók az egyértelmű, folyamatos javulás jelei, a lakosság a jövőbeli pénzügyi nehézségek miatt aggódik, ami a lakossági fogyasztásra jelentős fékezőerővel bír. A márciusi szezonálisan kiigazított munkanélküliségi adat a várakozások feletti növekedést mutatott, szakértők szerint elsősorban az egészségügy területén áprilisban életbe lépett kormányrendelet hatására.

Az intézeti jelentés kiemeli, hogy a jövedelemre vonatkozó várakozások közel nyolc ponttal 0.3-re emelkedtek áprilisban, amely a legnagyobb növekedés 2002 szeptembere óta. A gazdasági fellendülésre vonatkozó várakozások az előző havi jelentős visszaesést követően áprilisban valamelyest növekedtek.

E hét hétfőn a legnagyobb német kutatóintézetek közös jelentésükben az eddig előre jelzett 1.7%-ról 1.5%-ra vitték le várakozásukat a német gazdaság idei évre vonatkozó bővülésével kapcsolatban, és a jelentés nem számol gyors és kedvező változásokkal a német munkaerőpiacon sem. A GfK mostani jelentése hangsúlyozza, hogy a a német fogyasztók bizonytalanok, az inflációt kitartóan magasnak érzékelik és lakossági kereslet 2004-ben is mélypontja körül alakulhat, így bizonyára csak igen szerény mértékben járul majd hozzá a gazdasági növekedéshez.

HR BLOGGER
perfekt  |  2025.05.06 12:39
A vizuális kommunikáció 2025-ben már nem csak "szép dizájn" kérdése – sokkal inkább a figyelem megra...
hrdoktor  |  2025.04.30 12:04
Kétségtelen tény, hogy az elektronikus eszközök rengeteget könnyítenek életünkön, és legtöbbünk szám...
vezetoi-coaching  |  2025.04.29 09:14
Királyházi Henriett mai postja: “Naponta nyomjuk a showműsort a Lomkedinen. Madách Falansztere már...
kovacstunde  |  2025.04.27 09:00
Sokhelyen, sokféle iskolákban tanítják a raport létrehozásának lehetőségét, amely a két fél egymásra...
laskainelli  |  2025.04.19 15:46
Ismerős lehet neked is az az összezavaró érzés, amikor egy döntés előtt állsz, de bárhogy is próbálo...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 7. szerda
Gizella
19. hét
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. május 6. 20:09