Nehéz helyzetbe került a Matáv. Az NHH (Nemzeti Hírközlési Hatóság) tegnap közzétette a vezetékes szolgáltatók referencia összekapcsolási ajánlataival kapcsolatos határozat-tervezeteit. A Matáv által alkalmazható díjak csökkenésének mértéke jelentősnek számít minden területen. Az érintettek május 11-ig tehetnek észrevételt a határozat-tervezetekkel kapcsolatban. Ezt követően az NHH az észrevételeket feldolgozza, és a határozat-tervezeteket véglegesíti. A végleges határozatokkal megállapított díjakat a jelentős piaci erővel rendelkező szolgáltatóknak várhatóan június 1-től kell alkalmazniuk.
A tegnapi hír röviden ennyi. Hosszabban nem. Az NHH által javasolt, illetve a Matáv korábbi és januárban elfogadott referencia összekapcsolási ajánlatában (RIO) előterjesztett díjak között drámai különbség van. Amennyiben a NHH által javasolt díjak lépnek életbe, akkor az igen komoly profitkiesést jelentene a Matávnak. Becsléseink szerint alsó hangon évesítve az EPS 10%-a mehet el, s csökkenő, stagnáló pályára kerülhet a Matáv profitja. A 2004-es tervek nem kerültek veszélybe.
A Matáv árelképzelésének alapjául a 2003. december 11-én beterjesztett 4.2-es MARIO-t vettük. Ezek kerültek elfogadásra az idén januárban életbe lépő új szabályozásban. Az ebben megfogalmazott árak és az NHH által javasoltak között több mint 20% különbség van.(A Matáv mai közleménye szerint átlagosan 19%-os) A trend egyértelműen negatív a Matáv és pozitív a piac számára.
A díjak és az összekapcsolási árak alacsony szintre csökkentése egyértelműen jelzi, hogy a szabályozó hatóság komolyan gondolja a piaci verseny elindítását és költségek a fogyasztók számára is érezhető csökkenését. A verseny élénkülését és a díjak csökkenését főleg a Matáv fogja megfizetni.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


