A tervek szerint augusztus 31-ig megjelenik a harmadik generációs mobiltelefonrendszerek kiépítésére szóló pályázati kiírás, az év végére a lelendő szolgáltatók is kiválasztásra kerülnek -nyilatkozta Kovács Kálmán informatikai miniszter a Napi Gazdaságnak.
A Gazdasági Kabinet a napokban elfogadta azokat az irányelveket, amelyeket az IHM előterjesztett a 3. generációs mobiltelefonrendszerrel kapcsolatban. Az eredeti menetrendet tartva idén megjelenik a tender. Kovács Kálmán bízik abban, hogy az év végéig meg tudnak állapodni az érintett szolgáltatókkal. A szereplők számát illetően Kovács Kálmán elmondta, hogy várják új piaci részvevő megjelenését a tenderen.
Az augusztus 31. megfelel a korábbi információknak, amely 2004. 2. félévére rakták a tender várható kiírását, s 2005. január 1-től a frekvenciák rendelkezésre bocsátását. Korábban elhangzottak szerint a 3. generációs licencek ára 20-25 milliárd forint körül lehet, amelyet a szolgáltatók nem nagyon szeretnének kifizetni.
Kovács Kálmán nyilatkozatra tovább erősíti, hogy a 3. generációs modell Magyarországon az n+1 lehet, amely 4 szolgáltatót valószínűsít. A lefedettség tekintetében 2005. végéig 20-25% (lakosság) tűnik reális célnak, amelyet 2008-ig 50-55% követne. Ha új szolgáltató lépne be a piacra, annak engedélyezve lenne a 2G roaming a rivális szolgáltatók hálózatán. A pályázat valószínűleg nem licittel, hanem szépségversennyel dől el.
A 2004-es költségvetés már számol a 3G-ből származó bevételekkel (15.8 mrd Ft)
Véleményünk szerint a piacon jelen lévő 3 szolgáltató biztos, hogy akar frekvenciát szerezni, bár az árból valószínűleg alkudni akarnak. A Westel és a Pannon számára pénzügyileg sem gond az UMTS hálózat kiépítése, miközben a Vodafone szempontjából a nemzetközi hálózattal való teljes kompatibilitás miatt szükséges.
A 3. generációs pályázat kiírásának tényleg itt az ideje, hiszen az EU államai (25) közül már 21 előbbre tart ezen a téren. Az időzítés véleményünk szerint optimális. Még nem maradtunk le semmiről, lehet tanulni a nyugati országokban elkövetett hibákból és tapasztalatokból, a magyar cégek felhasználhatják anyavállalatuk szolgáltatásait, know-how-ját, a piacon lassan már megfelelő készülékek állnak a rendelkezésre.
A 3. generáció a felhasználók számára nagyobb internetezési, letöltési sebességet biztosít, miközben a mobilcég additív bevételekben reménykednek a kényelmesebb és nagyobb hozzáadott értékű szolgáltatások miatt.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


