A Pannonplast teljes közleménye

Pénzcentrum
2004. március 24. 12:00

"Világszínvonalú működési hatékonyság és vezető szerep a minőségi műszaki műanyagok és csomagolóeszközök kelet-közép európai piacán" Az igazgatóság jóváhagyta a társaság új stratégiáját (2004-2006). Letisztult tevékenységi portfólió és átalakuló vállalat irányítás mellett 2006-ra egy milliárd Ft éves költségmegtakarítás, és 5%-os árbevétel arányos adózott nyereség elérését tűzte ki célul a stratégia. 2004-ben a menedzsment a hatékonyság javító intézkedések révén 22%-os EBITDA javulást kíván elérni, az adózott szintű profitabilitás újbóli megteremtése mellett.


- A stratégia két fázisa: konszolidáció (2004) és növekedés (2005-2006)
- A vállalat irányítás és szervezeti felépítés átalakítása, célszámokon nyugvó követelményrendszer kialakítása, teljes mértékben megújuló kontrolling
- Tiszta stratégiai fókusz (5 értékesítésre kerülő leánycég: MÜKI, Kaposplast, PP Karbantartó, Multicard, Recyclen), optimális termék portfólió kialakítása meghatározó piaci pozíció minden szegmensben
- Vállalati működés átláthatóságának biztosítása
- 2005-től terjeszkedés az Európai Unióhoz 2004 után csatlakozni kívánó országok piacain

A Pannonplast igazgatósága tegnapi ülésén jóváhagyta a társaság jelentős változásokat eredményező, három éves stratégiáját. A vállalat új stratégiája két fázisra osztható: (1) 2004., a konszolidáció, a profitabilitás újbóli elérésének éve, (2) 2005-2006., előtérben ismételten a növekedés.

A Pannonplast csoport az idei év végére - 5 leányvállalat értékesítését követően - elsősorban a műszaki műanyag gyártására és a fogyasztói csomagolások előállítására fókuszáló vállalattá alakul. A társaság célkitűzése, hogy az optimális termék portfólió kialakítását követően, a termék és technológia fejlesztés segítségével minden piaci szegmensben meghatározó pozíciót érjen el.
Az öt értékesítésre kijelölt leányvállalat: MÜKI, Kaposplast, PP Karbantartó, Multicard, Recyclen. Ezen vállalatok gazdálkodási méretük, vagy tevékenységük folytán nem tartoznak az alaptevékenységhez.

2004. végére a Pannonplast egy tevékenység és termék portfólióját tekintve fókuszált vállalattá válik, mely a hatékonyság növelés révén visszanyert jövedelmezőség mellett ismételten a növekedés útjára lép majd.

A társaság élni kíván a regionális terjeszkedés lehetőségeivel mely elsősorban az EU csatlakozásra váró országok felé (Románia, Szerbia, Ukrajna, Horvátország, Bulgária) irányul. A regionális terjeszkedéssel párhuzamosan a meglévő piacokon termékskálájának folyamatos fejlesztésére koncentrál a társaság.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A stratégiai célkitűzések alapján a Pannonplast növekvő árbevétel mellett 2006-ra egy milliárd Ft költségmegtakarítást érhet el a 2003. évi költségszinthez viszonyítva.

2004 elsődleges célja a profitabilitás feltételrendszerének megteremtése portfólió racionalizálás és hatékonyság javítás mellett.

HR BLOGGER
hrdoktor  |  2025.04.30 12:04
Kétségtelen tény, hogy az elektronikus eszközök rengeteget könnyítenek életünkön, és legtöbbünk szám...
vezetoi-coaching  |  2025.04.29 09:14
Királyházi Henriett mai postja: “Naponta nyomjuk a showműsort a Lomkedinen. Madách Falansztere már...
kovacstunde  |  2025.04.27 09:00
Sokhelyen, sokféle iskolákban tanítják a raport létrehozásának lehetőségét, amely a két fél egymásra...
laskainelli  |  2025.04.19 15:46
Ismerős lehet neked is az az összezavaró érzés, amikor egy döntés előtt állsz, de bárhogy is próbálo...
perfekt  |  2025.04.07 09:47
Bemutatkozik Kovács Zsuzsanna, a Perfekt egyik meghatározó képzési referense, aki nap mint nap segít...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 4. vasárnap
Mónika, Flórián
18. hét
Május 4.
Anyák napja
Május 4.
A tűzoltók napja
Május 4.
Star Wars Nap
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33