Mind éves mind negyedéves szinten történelmi mértékű veszteséget ért el a Pannonplast, a műanyagipari társaságcsoport eredménye a profit warning ellenére jelentősen elmaradt az elemzői várakozásoktól. A rossz teljesítmény nagy része egyszeri tételeknek tudható be, kár, hogy a Pannonplast esetében a rendkívüli tételek immár állandósultak a gyorsjelentésben. Pozitív hír viszony, hogy az árbevétel tovább emelkedett, igaz ennek egy jelentős része az idén üzemi szinten folyamatosan veszteséges fröccstechnológiai tevékenységhez kapcsolódik.
A társaságnál látszanak ugyan pozitív folyamatok, de ez a tavalyi évzárás(hatalmas veszteség) csak a profit warninggal együtt emészthető meg. Az igazgatóságot valószínűleg ez győzte meg, hogy a hosszú távú folyamatokra koncentráló Illéssy Jánost felmentse elnök-vezérigazgató posztjáról. Az új elnök-vezérigazgatónak, Zoltán Csabának mindenesetre nehéz dolga lesz, de feladata nem teljesen reménytelen. Ezt a céget így-vagy úgy rendbe kell rakni...
Lássuk a tényeket:
A Pannonplast 4. negyedéves veszteség a profit warningot már figyelembe vevő elemzői várakozásokat csaknem 50%-kal felülmúlva 1,160 millió forint lett. Ez azok után, hogy a közgyűlésen még a 240 millió forintos 3. negyedéves közgyűlésen még felszálló ágról volt szó, megdöbbentő.
Ugyanakkor arra már a 3. negyedév után is említést tettünk, hogy az árbevételről nagyon nehezen lehet a valóságról pozitívabb képet feltűntetni. Nem is lehetett, az árbevétel folytatta 3. negyedévi trendjét és tovább emelkedett. A 7,490 millió forintos 4. negyedéves árbevétel szekvenciálisan közel 7%, év/év alapon több mint 20%-os növekedést jelent.
Érdemes ugyanakkor megvizsgálni az árbevételnövekedés szerkezetét. A Pannonplastnál 3 kulcsdivízió van: az építőipari termékek, a csomagolóanyaggyártás, illetve fröccstechnológia. Az építőipari termékek (PannonPipe) esetében éves szinten a növekedés alig 5% volt, a fogyasztói csomagolások 11%-kal nőttek, miközben a fröccstechnológia 28%-kal bővült. Az árbevétel szerkezetében bővülése nem a legoptimálisabb, mivel nem a nyereségesen működő divíziók növekednek, hanem a folyamatosan veszteséges működő Moldin cégek. Az igaz, hogy a Moldin cégek esetében kulcskérdés a kapacitáskihasználtság, így az árbevétel növekedése, de lassan itt az ideje, hogy legalább üzemi szinten nyereséget tudjon termelni ez üzleti egység is.
Ha már a 3 fő üzleti egységnél tartunk érdemes megvizsgálni az üzemi eredmény alakulását is. Az építőipari termékek bár továbbra is nyereségesek, de a 4. negyedév meglehetősen gyengére sikerült. A fogyasztói csomagolások stabil, javuló teljesítményt nyújtanak, jelenleg ez a divízió, amely a legjobbnak számít a csoportban. A Moldin cégek üzemi veszteségét a másik két divízió képtelen volt ellensúlyozni a 4. negyedévben, így nem meglepő, hogy a társaság üzemi szinten veszteséges lett. Az üzemi eredmény jobb lett, mint az elemzői várakozások.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


