Az emisszió-kereskedelem kicsit környezetvédelmi, de sokkal inkább gazdasági kérdés: az egyetértés nemzetközi szintű abban a tekintetben, hogy az üvegházhatású gázok kibocsátását mérsékelni kell, a módszer azonban gazdasági paradigmaváltást is magában rejt. Az érintettek között olyan hazai nagyvállalatok is vannak, mint a MOL Rt. Az emisszió-kereskedelem ("cap&trade") egy olyan, még az 1960-as években Amerikában kifejlesztett piaci alapú mechanizmus, amely hatékonyan, üzleti alapokra helyezve teszi lehetővé a környezetszennyezés mérséklését - a paradigmaváltás azt jelenti, hogy a módszer teljesen más kérdéskörbe átültetve is sikeresen alkalmazható. A téma a csatlakozással egyre nagyobb hangsúlyt kap hazánkban is, hiszen az Európai Unió az egyik legfontosabb kibocsátó (tehát nem szennyező, hiszen az üvegházhatású gázoknak egy része létfontosságú) - indította útjára a sajtóbeszélgetést Dr. Dezső Attila, a PriceWaterhouseCoopers-szel együttműködő Dezső, Réti & Antall Ügyvédi Iroda partnere. Az emisszió-kereskedelem globális megvalósulásának létalapja a Kyoto-i szerződés, a módszer az összes környezetszennyező kibocsátás 40-50%-át (lényegében a következő években csak a szén-dioxidhoz és foszforégetéshez kapcsolódó szennyezést) foglalja magába - érintettjei a vállalatok (Magyarországon többek között a hazai erőművek és a MOL is), viszont nem tartozik a rendszer hatálya alá a közlekedés kérdése vagy a vegyipari szegmens. A szisztéma egy vállalati szintű szétosztási tervet, valamint egyfajta kvóta- és kreditrendszert tartalmaz, az államigazgatási szabályozás változása az allokációt biztosító kvóták szétosztását és az elektronikus kereskedési felügyelet létrehozását és működtetését érinti. A rendszer üzleti folyamatok alapján biztosítja azt, hogy oda települjenek a környezetvédő beruházások, ahol a legnagyobb az egységnyi értékre vetített megtérülés. A vállalatok az egységes szempont alapján, ellenérték fizetése ellenében kapott kvótával kereskedhetnek, így a kapott "vagyoni érték"-en nyereséget vagy veszteséget realizálhatnak.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.