A MÁV téli forgalmi rendet léptetett életbe, a Magyar Közút pedig folyamatosan végzi a megelőző sószórást és hóeltakarítást.
A magyarok 63 százalékának vannak olyan céljai az idei évre, amihez anyagi forrás szükséges. Akik már konkrét összegben gondolkodnak, azok ideálisan mintegy másfél milliót szeretnének költeni, de reálisan 600 ezer forinttal számolnak. A válaszadók több mint fele a pénzügyekben szeretne előrelépést, különösen igaz ez a fiatalokra. A lakásfelújítás sokaknak fontos cél, ám idén a legtöbbet utazásra adnák ki a magyarok – derült ki egy friss kutatásból.
A magyarok 2024-es tervekkel kapcsolatos várakozásait vizsgálta A Cofidis Hitel Monitor friss felmérése. Az 1000 fős mintán végzett reprezentatív kutatás eredményeiből kiderül: a lakosság 63 százalékának vannak olyan céljai az idei évre, amihez anyagi forrás szükséges. Akik már konkrét összegben gondolkodnak, azok ideálisan mintegy másfél milliót szeretnének költeni, de reálisan 600 ezer forinttal számolnak, és csak egyötödüknek van olyan terve, ami 5 millió forint feletti összeget igényelne. Céljaikat már meglévő megtakarításból (34%), az idei év folyamán megtakarítandó pénzből (38%), illetve havi jövedelmükből (63%) fedeznék, hitelt pedig 13 százalékuk venne fel.
Z generáció: pénzügyi boldogulás a fókuszban
A felmérés eredményei szerint idén a magyarok többségének az élet négy területén vannak célkitűzései. A háztartások több mint fele (56%) az anyagiak kapcsán szeretne fejlődést elérni. Ez a törekvés még hatványozottan jelenik meg a Z generáció, azaz a 18-29 éves korosztály esetében, akiknek kétharmada vágyik előrelépésre pénzügyeiben. A lakosság 2024-es tervei között csak a második helyre kerültek az általában listavezetőnek számító, életmóddal és egészségmegőrzéssel kapcsolatos célok (54%), a dobogó harmadik fokán pedig a kikapcsolódás, utazás témakör szerepel (47%), míg 44 százalékuk az időbeosztásán változtatna.
Mire költenének a magyarok?
Utazásra, nyaralásra adnának ki pénzt a legtöbben (47%). Idén a lakásfelújítás, átalakítás költségeivel a háztartások 38 százaléka számol, valamint háztartási gépre vagy bútorvásárlásra tervez kiadni (31%). A háztartások negyede a magánegészségügyi ellátás fedezésére fordít majd anyagi forrást, ötödük pedig adósságcsökkentésre.
Tudatos tervezés
A lakosság negyede már kigondolta, hogyan szeretné elérni, valamint miből finanszírozná idei terveit. Általában lépésről lépésre valósítják meg célkitűzéseiket: 72 százalékuk fontossági sorrendet állít fel tervei között – ugyanennyien vannak, akik alaposan utánajárnak a lehetséges megoldásoknak. A finanszírozási forrás átgondolása (70%) mellett 61 százalékuk nyitja ki otthon a kockás füzetet vagy az excel táblázatot, hogy konkrét költségvetést készítsen. A magyarok 38 százaléka úgy érzi, tervezéssel kézben tartja életét.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Milyen most a magyarok anyagai helyzete?
Tízből hárman állítják, hogy jelenleg kényelmesen kijönnek a jövedelmükből, a válaszadók 72 százalékának pedig hiányos a családi kasszája, ám 10-ről 6 százalékra csökkent azok aránya, akik szerint arra sem elég a jövedelmük, hogy alapvető dolgokat megvásároljanak. Havi szinten 200 ezer forint hiányzik a háztartások kasszájából.
A magyarok 9 százaléka tervez hitelt felvenni a következő egy évben. A legkedveltebb hiteltípus továbbra is a személyi kölcsön. Akik elképzelhetőnek tartják a nem lakáscélú hitelfelvételt, azok átlagosan 1,3 millió forintot vennének fel. A következő 3 hónap leggyakoribb hitelcéljai a lakásvásárlás (32%) és a lakásfelújítás (30%).
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.