A 46. héten 17 900-an fordultak orvoshoz influenzaszerű tünetekkel, míg 178 900 beteg akut légúti fertőzés miatt kért segítséget
A koronavírus gazdasági hatásai az idei ünnepeket is megbélyegzik, a lakosság nagy része ugyanis nem tervez a tavalyinál fényűzőbb karácsonyt, míg minden második magyar ember ugyanannyit tervez költeni, mint tavaly. A magyarok 26 százaléka pedig még kevesebbet tud idén az ünnepekre fordítani, mint az előző évben - derült ki a Cofidis Hitel Monitor legfrissebb reprezentatív kutatásából.
A magyarok harmada egyáltalán nem tervez ajándékot adni szeretteinek idén karácsonykor. A korábbi években a lakosság közel 80 százaléka kerekedett fel és költött erre a célra, tavaly már kevesebben (70%), míg ez idén mindössze 67 százalékukra igaz, az ajándékokra költött összeg várhatóan még az idén sem fogja elérni a járvány előtti szintet.
Azok, akik tervezik meglepni családjukat, barátaikat, átlagosan 35 800 forintot szánnak erre összesen, míg 2017-ben ez az összeg átlagosan mintegy 41 ezer forint volt. A többség novemberben kezdte meg a karácsonyi ajándékok megvásárlását és jellemzően 4-6 embert terveznek megajándékozni. Az alacsonyabb jövedelműek igyekeznek 1-3 ajándékozottra szorítkozni. A többség a fizetéséből (56%), illetve a megtakarításaiból (44%) szán költeni ajándékokra, hitelt erre a célra a tavalyi évhez hasonlóan a magyarok 7 százaléka venne fel.
A hosszú szállítási idő, a magas vámok és a készlethiány miatt csökkenhetett azok aránya, akik külföldi internetes oldalakról rendelnének karácsonyra: míg 2017-ben a magyarok 23 százaléka választotta ezt a lehetőséget, 2020-ban már csak 17, idén pedig mindössze 10 százalék – ellenben a hazai webshopokkal, ahol a lakosság közel fele vásárol az ünnepekre. A tavalyi lezárások után viszont sokan személyesen szeretnének ajándékot venni: a magyarok fele bevásárlóközpontokba, szupermarketekbe tervez menni. Számuk még mindig kevesebb, mint a válság előtti években, amikor 60 százalék körül mozgott a plázákban ajándékra vadászók száma.
A Cofidis kutatása szerint a tavalyi szerényebb karácsonynak sokan látják a jó oldalát. Bár a személyes találkozások elmaradásának idén már nem örülnének, a tavalyi változások jó részét sokan örömmel tartanák meg. A magyarok közel negyven százaléka kevesebb vendéget fogadott tavaly karácsonykor, kevesebbet költött ajándékokra és vendéglátásra, viszont annál több időt töltött otthon a szeretteivel. Azok közül, akik tavaly szerényebben és meghittebben ünnepeltek, több mint felük idén és a későbbiekben is így tervezi: több időt szánnának a szűk családra és saját magukra.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.