Jelentősen nőtt az újonnan kihelyezett személyi kölcsönök összege a K&H-nál az idén.
Bár a magyarországi faktorált forgalom 13 százalékkal nőtt 2020-ban, a Magyar Faktoring Szövetség adatai szerint koncentráció figyelhető meg az ügyfelek körében - írta a Világgazdaság kedden.
Csáki Ferenc, a szövetség elnöke, az OTP faktoringüzletágának vezetője elmondta, hogy a problémás években a mikro-, kis- és középvállalatok súlya csökken a faktoringon belül. A mikrovállalkozások körében tavaly a 2019-es 316 milliárd forint után csak 168,5 milliárd forint volt a faktoring, a középvállalkozásoknál 1353 milliárd forintról 689 milliárd forintra esett a forgalom. Ugyanakkor egyre több nagy cég gondol arra, hogy hagyományos hitel nélkül, a vevői kockázatok és a követelésállomány csökkentésére alkalmas faktoringgal oldja meg finanszírozását: tavaly az ügyletek 61 százalékát (1963 milliárd forintnyi forgalmat) nagyvállalatok vették igénybe, míg 2019-ben részarányuk az egyharmadot sem érte el.
A bizonytalanabbá váló nemzetközi szállítások is hozzájárultak ahhoz, hogy a belföldi faktoring részaránya 90-ről 94 százalékra nőtt, meghaladta a 3036 milliárd forintot. Az ágazati felosztában nincs érdemi változás - továbbra is az ügyletek több mint 50 százaléka köthető az iparvállalatokhoz. Csáki Ferenc szerint a faktoringszakmának a növekvő forgalom mellett azért is volt a korábbiaknál nyereségesebb éve, mert a fizetési moratórium visszafogta a nem fizetés kockázatát. A kamatok csökkenése ugyanakkor ellentétes irányba hatott. Bár a piaci szervezetek tartottak attól, hogy a koronavírus-válságra adott állami és jegybanki hitelprogramok révén csökken a piac, ez a félelem egyelőre alaptalannak bizonyult - írta a lap.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Többtucat termék árát csökkentette a Lidl: ezeknél a leglátványosabb a változás
Az árréstoppal érintett termékeken kívül is jelentős árcsökkentéssel találkozhatnak a vásárlóka a Lidl boltjaiban.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.


