A tavalyi év nagyon alacsony tranzakció száma nyomán elhalasztott kereslet is megjelenhetett idén a lakáspiacon.
Rengeteg hibás ingatlanhirdetést lehet találni a magyar piacon: a szakértők szerint például rossz fotókkal, vagy nem jól megfogalmazott szöveggel nem csak időt, de súlyos összegeket is bukhatnak a tulajdonosok. Mutatjuk, hogyan nem szabad csinálni, és szakemberek segítségével az is kiderül, hogy mi a jó és eredményes ingatlanhirdetés titka!
Az amúgy is rettenetesen pörgő ingatlanpiacra most még ráeresztették a különféle állami támogatásokat is: így pedig szinte logikus, hogy boldog-boldogtalan árulja a házát, lakását - hiszen most nagyot kaszálhatnak. Ugyanakkor ez a hirdetések "felhígulását" is eredményezte, rengeteg az úgymond "hibás" lakáshirdetés.
Lakáshitelekért keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát!
A legnagyobb baj pont leglátványosabb elemmel, a fotókkal van: már egy egyszerű kereséssel is rengeteg olyan hirdetést láttunk, amelyeknél a csatolt képek alapján szinte biztosan nem kapnánk fel a telefont - és ezzel a legtöbben nyilván így vannak. Most két szakértő segítségével annak jártunk utána, hogy miért van ennyi rossz hirdetés, emellett az ingatlanpiaci szakemberek pár tanácsot is megfogalmaztak az eladóknak.
Hiányzik a rutin
- nyilatkozta kérdésünkre Benedikt Károly. A Duna House marketing, pr és elemzési vezetője hozzátette, náluk például a munkatársak oktatási képzésében a megfelelő hirdetésírási és fotózási alapok elsajátítására nagy hangsúlyt fektetnek, így ha valaki tapasztalatlan, érdemes inkább szakemberre bízni a feladatokat.
- folytatta a szakember. Egy jó, és eredményes ingatlanhirdetés az alábbi elemekből áll Benedikt Károly szerint:
- jól megírt, lényegre törő, de ütős, figyelemfelkeltő hirdetési szöveg
- igényes ingatlanfotók
- jól meghatározott ár
- az ingatlan bemutatásának megfelelő folyamata
- hirdetési lehetőségek átgondolása, összehangolása
Alapvető hibákat követnek el a fotózók
Nyilván nem lehet mindenki ingatlanos, de néhány egyszerű alapelv betartásával akárki készíthet olyan fotókat az ingatlanáról, amelyek láttán nem zárják be rögtön a hirdetést az érdeklődők.
- magyarázta a Pénzcentrum megkeresésére Balogh László.
Az Ingatlan.com vezető gazdasági szakértője szerint ugyanis "egy szuperül befotózott ingatlant az érdeklődők magasabbra pozicionálnak, aminek százezrekben vagy milliókban kifejezhető értéke lehet!" Feltéve persze, ha a személyes megtekintés során hasonló pozitív benyomások érik a vevőt, mint amit a képeken látott.
- hívta fel a figyelmet a szakértő.
Ezek a leggyakoribb mellényúlások
Balogh László szerint a fotózással kapcsolatos tipikus hibáknak két csoportja van: formai és tartalmi. A formai hibák közé tartozik, amikor nem megfelelő fényképezőgéppel, rossz fényviszonyok és beállítások mellett készülnek a képek.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Nem adja el magát az otthonod!
A tartalmi hibák közül a legtipikusabb az, amikor magától értetődőnek vesszük, hogy az a lakás, amiben mi boldogan éltünk 10-20 évet, simán eladja magát. Vannak tulajdonosok, akik vélhetőleg emiatt már rendet sem tesznek az ingatlanban: a konyhában úsznak a mosatlan edények és az ételmaradék, a nappaliban a szárítón lógnak a ruhák, a hálóban a bevetetlen ágyat láthatjuk, és extrém esetben a családtagok vagy a barátok is rajta vannak ezeken a fotókon. Pedig elhihetjük: ezekre senki sem kíváncsi - hívta fel a figyelmet az Ingatlan.com szakértője.
Ugyanis jellemzően azoknak az ingatlanoknak a legnagyobb a sikere a hirdetések között, ahol makulátlan a rend és tisztaság, személytelenítve van a lakás (ilyenkor érdemes a nyaralási, családi, képeket is levenni a falról), hiszen a vevőnek a saját maga, illetve a családja életét kell belelátnia az ingatlanba. Ez pedig meglehetősen nehéz akkor, ha mások mindennapjait látjuk viszont a fotókon, vagy a megtekintés során.
Lakáshitelekért keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát!
Szintén tipikus hiba, amikor a képek mellé nem töltenek fel alaprajzot a hirdetők. Enélkül ugyanis a fotók lehetnek kifogástalanok és professzionálisak, az érdeklődők csak nehezen tudják a fejükben elképzelni, hogy melyik helyiség honnan hová nyílik, vagy milyen az ingatlan elrendezése.
Összegezve Balogh László arra hívta fel a figyelmet, hogy mielőtt nekilátunk a fotózásnak próbáljuk függetleníteni magunkat az ingatlanhoz fűződő korábbi évek élményeitől és pozitív tapasztalatainktól:
Ezek a mai trendek
- mesélte a mai trendeket Benedikt Károly.
Bár ma már számos profi ingatlanfotós is dolgozik hazánkban, ők tízezreket is elkérhetnek egy-egy sorozatért. Így aki nem akar erre pénzt áldozni, annak a Duna House szakértője azt ajánlja, mindenképpen szerezzen be egy jó fényképezőgépet - amit kiegészíthet egy ingatlanfotózásra kiválóan alkalmas. széleslátószögű objektívvel. Bár mobillal is bele lehet vágni a hirdetési fényképek elkészítésébe, ez elég nagy odafigyelést igényel.
A Duna House is megfogalmazta intelmeit azoknak, akik maguk vágnának bele otthonaik fotózásába:
- A helyiséget elő kell készíteni a fotózásra! - rendrakás, takarítás, el kell pakolni a "felesleges" kacatokat, érdemes otthonos hangulatot kelteni: dísz elhelyezése az asztalon (gyümölcskosár, vágott virág), érdemes játszani a színekkel, pl. összeillő függöny és díszpárna a nappaliban, azonos színű kiegészítők + törölközők, hogy hangulatosabb legyen a fehér fürdőszoba.
- A személyes tárgyakat célszerű elpakolni, ha ingatlanfotózásról van szó, hiszen az érdeklődő az otthonosság érzetét szeretné látni, de nem azt, hogy ez jelen pillanatban másnak az otthona.
- Az adott helyiség sarkából lehet jó fotókat készíteni, így mutatja meg a kép a legtöbbet a térből.
- Nem érdemes a zoomolást használni, inkább lépjünk közelebb a fotó készítésekor a kiemelendő részlethez, de azt is érdemes átgondolni, hogy jobb hangulata lehet a képnek, ha más tárgyak és részletek is látszódnak rajta. Pl. magas minőségű szaniterek beépítése esetén nem érdemes csak a csapot és a mosdókagylót lefotózni.
- Leguggolva, vagy székre állva egészen más perspektívából fotózhatunk.
- A legjobb összhatás érdekében minél több természetes fényre van szükség, ezért nem mindegy, hogy milyen napszakot választunk a fotózáshoz. El kell húzni a függönyöket, ki kell nyitni a zsalut! Előfordulhat, hogy a lakás mesterséges fényforrásait is igénybe kell venni az optimális megvilágítás érdekében. A legtöbb digitális fényképezőgép a szoba legfényesebb pontjához méri a fényt, és sötétebbé teszi a kép többi részét. Ellenőrizhető, úgy ha a fényképezőgépet távolítjuk az ablakoktól, így kiegyensúlyozottabb képet készíthetünk.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.