A biztosítók ismét arra hívják fel a figyelmet, hogy nagyon erősen ajánlott a nyáron biztosítást kötni, mert nagyon sokba kerülhet, ha nem tesszük.
Az MNB 8 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Budapest Bankra, annak a személyi kölcsöneivel kapcsolatos jogsértő kereskedelmi kommunikációja miatt. A hitelintézet számos hirdetésében nem megfelelő módon tette közzé a teljes hiteldíj-mutatót.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) korlátozott terjedelmű fogyasztóvédelmi célvizsgálatot folytatott le a Budapest Hitel- és Fejlesztési Bank Zrt.-nél (Budapest Bank), áttekintve, hogy a hitelintézet személyi kölcsöntermékeivel kapcsolatos kereskedelmi kommunikációja megfelel-e a jogszabályi előírásoknak.A vizsgálat megállapította, hogy a Budapest Bank több esetben szabálytalanul járt el személyi kölcsöntermékeit népszerűsítő kereskedelmi kommunikációja - elektronikus és médiahirdetései - során. A hitelintézet ugyanis nem megfelelő módon (feltűnően, a hirdetés főszövegével azonos nagyságban) tüntette fel a hitelhez tartozó - annak valós költségét bemutató, más szolgáltatók hasonló ajánlatával összehasonlíthatóvá tévő - teljes hiteldíj-mutató (THM) mértékét, valamint nem szerepeltette a megadott reprezentatív példában a jogszabályban meghatározott valamennyi tartalmi elemet.
A jogsértések miatt az MNB ma publikált határozatában kötelezte a hitelintézetet a THM értékének jogszabályszerű, a reprezentatív példa valamennyi tartalmi elemét szerepeltető feltüntetésére, s e mellett 8 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Bankkal szemben.
A bírság kiszabása során az MNB figyelemmel volt a szabályszegések súlyosságára és ügyfelekre gyakorolt hatására, az annak révén elért vagyoni előnyre, a szabályok megsértésének ismétlődésére és gyakoriságára. Súlyosító körülménynek számított a megjelentetett hirdetések számossága, a különféle kommunikációs csatornákon való közzététele (tévéhirdetések, plakátok, online hirdetések, elektronikus direkt marketing).
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel 2025-ben: mire figyelnek leginkább a magyarok?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Az OTP Bank elkötelezett a digitális fejlesztések támogatása mellett (x)
Új, online gyorsan és kényelmesen igényelhető hitelterméket vezetett be az OTP Bank kisvállalkozói ügyfelei számára
-
Jön a nyári kupondömping a SPAR-nál! (x)
Több száz termék akár féláron – indul a SPAR nyári kuponakciója! Júliusban visszatérnek a SPAR kuponnapok, ahol nemcsak a strandtáskád, hanem a bevásárlókosarad is tele lehet kedvezményekkel!
-
Digitális vállalkozói számla a BinX-től (x)
Gyors, modern és ügyfélbarát vállalati számlaszolgáltatást kínál a hazai neobank, a BinX, sőt a tranzakciós illetéket sem hárítja át ügyfeleire.


