17 °C Budapest

30 milliós bírság a behajtócégnek: mi lett az ügyfelek panaszaival?

Pénzcentrum
2014. július 17. 15:15

A panaszkezelésre vonatkozó jogszabályok megsértése miatt 30 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az MNB a problémás követelések behajtásával foglalkozó Dunacorp Faktorház Zrt.-re és szeptember 1-jéig kötelezte a feltárt hibák megszüntetésére. Kirívó problémát jelentett, hogy a társaság nem őrizte meg és nem archiválta a fogyasztók telefonos panaszait, csorbítva ezzel jogukat a problémák feltárására.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) fogyasztói beadványok, illetve a hivatalból tudomására jutott tények alapján fogyasztóvédelmi célvizsgálatot folytatott le a problémás követelések behajtásával foglalkozó Dunacorp Faktorház Zrt. panaszkezelési gyakorlatára vonatkozóan, a pénzügyi vállalkozás elmúlt mintegy 3 éves gyakorlatát górcső alá véve.

A jegybanki vizsgálat feltárta, hogy a pénzügyi vállalkozás - a jogszabályi előírásokkal ellentétben - az ügyfelek telefonos panaszainak jelentős részét nem rögzítette, illetve a rögzített hanganyagok egy részét nem őrizte meg egy évig. Ezzel súlyosan korlátozta a fogyasztók azon jogát, hogy a hangfelvételt visszahallgathassák, s az arról készített jegyzőkönyvet ingyen megkaphassák.

A Dunacorp Faktorház Zrt. az MNB vizsgálatának megállapítása szerint több esetben nem készített jegyzőkönyvet sem a telefonos panaszokról, illetve számos alkalommal nem adott írásos tájékoztatást az érintett ügyfeleknek a panaszok kivizsgálásáról. A ténylegesen megválaszolt panaszok esetében ugyanakkor a pénzügyi vállalkozás jó pár esetben nem nyújtott teljes körű információt a fogyasztóknak, nem tüntette fel a számukra rendelkezésre álló jogorvoslati fórumokat, illetve megsértette a válaszadási határidőre vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket is.

A jegybank azt is megállapította, hogy a Dunacorp Faktorház Zrt. a jogszabályi előírásokat megsértve késedelmesen módosította és tette közzé - a fogyasztók jogérvényesítésére vonatkozó jogszabályi változásokat átvezetve - panaszkezelési szabályzatát. Ugyancsak hiányosságnak számított, hogy a pénzügyi vállalkozás nem a jogszabályokban előírt adattartalommal töltötte fel panasznyilvántartását.

JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A feltárt problémák miatt a jegybank 2014. szeptember 1-jéig kötelezte a Dunacorp Faktorház Zrt.-t a jogsértések kijavítására. A kiszabott bírság összegének meghatározásánál az MNB figyelembe vette többek közt a problémák kapcsán érintett fogyasztói érdekek jelentőségét, a hiányosságok számát, illetve a panaszkezelésre vonatkozó jogsértések ismétlődését és gyakoriságát a pénzügyi vállalkozásnál. A jegybank hangsúlyozni kívánja, hogy a pénzügyi szervezetekkel szemben megállapított jogsértések és alkalmazott szankciók nem érintik a fogyasztók pénzügyi szervezetekkel szemben fennálló fizetési kötelezettségét, annak a fogyasztók mindenkor kötelesek eleget tenni.

NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2025. május 17. 00:33
A Riporterek Határok Nélkül (RSF) nevű nemzetközi sajtószervezet az Európai Bizottsághoz fordult a m...
Kasza Elliott-tal  |  2025. május 16. 18:04
Havonta ránézek egyszer azokra a papírokra, amikből előbb vagy utóbb venni szeretnék. Általában a he...
ChikansPlanet  |  2025. május 16. 11:10
A Dél-kaliforniai Egyetem új kezdeményezése Kalifornia állam közel 6,5 kilométernyi csatornarendszer...
Holdblog  |  2025. május 16. 09:46
A mai fiúk tényleg cukik (they are so cute!), minden érdekli őket, de valójában semmi se. Legkevésbé...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?